Australijski Ubank uruchomi cyfrowego asystenta Mia, który będzie pomagać klientom w doborze kredytu hipotecznego – czytamy w serwisie Finextra. Mia, czyli My Interactive Agent* zna odpowiedzi na ponad 300 najczęściej zadawanych pytań dotyczących procesu ubiegania się o kredyt hipoteczny. Dodatkowo odpowiedzi są udzielane w ludzki sposób – zawierają emotikony, gify i różnego rodzaju animacje. Zupełnie jakbyś rozmawiał ze znajomym ekspertem na WhatsAppie lub Messengerze. Świat się zmienia, trzeba zaakceptować również fakt, że zmieniły się standardy komunikacji.

Banki też muszą zrozumieć, że dzisiaj mają bardziej spełniać rolę zaufanego przyjaciela, a nie starszego nauczyciela, do którego należy przyjść na konsultacje, gdzie nakazuje, poucza i karze odrabiać lekcje.

Mia została opracowana wspólnie z firmą FaceMe

To kolejny chatbot uruchomiony w tym banku. Pierwszym wdrożeniem był RoboChat uruchomiony w maju 2017 roku. Jego podstawowym celem było odciążenie zespołu wykwalifikowanych żywych ekspertów od konieczności odpowiadania na błahe pytania. 4 na 5 klientów bardzo dobrze oceniło to rozwiązanie. Chatbot skonfigurowano także w moduł poczucia humoru w taki sposób, by nadać mu ludzką twarz.

Q: How much does a hipster weigh?
A: An Instagram.

W bankach hipotecznych natychmiastowa interakcja z klientem jest kluczowa

Osoby zainteresowane zakupem mieszkania lub domu na kredyt często czas mają dopiero wieczorem, czyli w czasie gdy żywy wyspecjalizowany konsultant już dawno siedzi w domu i ogląda serial na Netflixie. Chatbot ma za zadanie odpowiedzieć na najważniejsze pytania, spowodować nawiązanie pierwszej trwałej relacji z bankiem, która zostanie domknięta przez naprawdę dobrze wyszkolony zespół ludzi. Do odpowiadania na pytania o stopę oprocentowania, podstawowe dokumenty czy maksymalny okres kredytowania nie jest potrzebny magister ekonomii.

UBank to australijski internetowy bank specjalizujący się w udzielaniu kredytów hipotecznych przez Internet i telefon. W 2016 roku bank zasłynął kontrowersyjną kampania reklamową. W spotach reklamowych UBanku na pytanie o to co jest ważne w życiu odpowiadały osoby nieuleczalnie chore na nowotwory. Wówczas bank określił swoje działanie jako “disruptive”.

*nadawanie nazw, które brzmią jak imiona, a w rzeczywistości są akronimami (skrótami), to stara technika marketingowa, której największym osiągnięciem był K.I.T.T (Knight Industries Two Thousand), czyli gadający samochód z serialu Nieustraszony z Davidem Hasselhoffem.