Dzięki temu wdrożeniu sieć akceptacji BLIKA zwiększyła się do 235 tys. punktów handlowo-usługowych oraz 350 tys. terminali płatniczych. Tym samym Polski Standard Płatności liczy na dalszą popularyzację transakcji BLIKIEM w fizycznych sklepach.

Płatności BLIKIEM są już dostępna dla klientów Lidla

Jak zapłacić za pomocą BLIKA? W aplikacji mobilnej banku na smartfonie trzeba wygenerować sześciocyfrowy kod, a następnie wpisać go na terminal przy kasie. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie transakcji numerem PIN w telefonie.

W informacji prasowej Polski Standard Płatności przytacza badanie przeprowadzone przez firmę Market Side, według którego co drugi Polak (52%) regularnie robi zakupy w Lidlu. Natomiast z danych PSP wynika, że w III kwartale 2018 roku klienci zapłacili BLIKIEM w fizycznych sklepach ponad 1,3 mln razy. To ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. W całym 2018 roku przy pomocy BLIKA dokonano prawie 60 mln transakcji – ponad 24 mln w samym III kwartale.

Od września za pomocą BLIKA można płacić także w Biedronce. To efekt wdrożenia standardu w Banku Pekao, który obsługuje terminale w Biedronce. Tym samym bank wyłączył możliwość płatności kodami PeoPay w popularnej sieci dyskontów – kody miały być pewnego rodzaju konkurencją dla BLIKA. Na marginesie warto dodać, że Bank Pekao zamierza udostępnić przelew na telefon BLIK już na początku 2019 roku.

W nawiązaniu do popularności Lidla w Polsce warto przypomnieć, że sieć pracuje nad rozpoczęciem sprzedaży online. Ma to nastąpić w 2019/2020 roku. Przy wdrożeniu pomoże InPost i jego Paczkomaty. Pierwsze urządzenia pojawiły się już pod sklepami Lidla w Poznaniu. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.