W pełni elektroniczny proces dotyczy otwierania rachunku bankowego oraz dostępu do najnowocześniejszego systemu bankowości dla klientów korporacyjnych mBank CompanyNet.  Wszystkie dokumenty wymagane w procesie obie strony podpisują kwalifikowanym podpisem elektronicznym – czytamy w komunikacie.

Zdalne otwieranie rachunków dla klientów korporacyjnych w mBanku

mBank wyjaśnia, że rozwiązanie jest skierowane do:

  • podmiotów utworzonych na podstawie prawa polskiego i wpisanych do KRS osób prawnych i jednostek organizacyjnych, które nie mają osobowości prawnej, ale mają zdolność prawną;
  • osób fizycznych (w tym spółek cywilnych) prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą wpisanych do CEiDG reprezentowanych przez osoby posiadające nr PESEL oraz legitymują się polskim dowodem osobistym.

mBank jest kolejnym bankiem w Polsce, który wprowadził tego typu rozwiązanie. Wcześniej zdalne zakładanie rachunków udostępnił przedsiębiorcom Bank Pekao. Z usługi mogą skorzystać zarówno klienci korporacyjni, jak i firmy z sektora MŚP.

– To następny proces, który zdigitalizowaliśmy w czasie epidemii koronawirusa, dbając o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników. Pracujemy nad kolejnymi udogodnieniami w bankowości korporacyjnej. Większość operacji klient już może wykonać zdalnie w systemie bankowości internetowej mBank CompanyNet – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.