Wraz z nowym rokiem pasażer korzystający z biletomatu mobilnego otrzyma dwie opcje zakupu biletu. Pierwsza z nich to bilet wirtualny przypisany i zakodowany do karty płatniczej, za pomocą której dokonany zostanie zakup (dotyczy to także urządzeń z funkcją NFC – smartfony/smartwatche). Druga opcja to kupno biletu w tradycyjnej wersji papierowej, który następnie należy skasować w kasowniku.

Nowy system biletowy w Olsztynie

Jak kupić bilet wirtualny? W pierwszej kolejności wskazujemy na ekranie biletomatu rodzaj biletu (dostępne – jednoliniowy; 30, 45, 90-minutowy; 24-godzinny; 3-dobowy). Następnie wybieramy kartę płatniczą jako formę płatności i klikamy opcję „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej”. Finalizując transakcję wybieramy „zapłać kartą płatniczą”.

Podczas kontroli biletów wystarczy zbliżyć kartę płatniczą/urządzenie NFC do czytnika kontrolera. Prawidłowość zakupu, jak również okres ważności biletu można w każdej chwili sprawdzić w biletomacie mobilnym wybierając na jego głównym ekranie opcję „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” oraz zbliżając kartę płatniczą/urządzenie NFC. Co równie istotne, z biletem elektronicznym można się przesiadać, a sam bilet jest ważny od momentu zakupu – tłumaczy Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.

Dodatkowo wraz z dniem 1 stycznia 2021 roku wycofana zostanie możliwość płatności gotówką w biletomatach mobilnych. Ma to być kolejny etap modernizacji usług związanych z transportem publicznym. Wszystkie nowe pojazdy systematycznie wprowadzane od 2018 roku do taboru operatorów świadczących usługi dla Gminy Olsztyn są wyposażane w biletomaty mobilne umożliwiające płatność wyłącznie kartą płatniczą lub urządzeniami z funkcją NFC.