Rozwiązanie wykorzystuje bramkę płatniczą firmy eService. Kantor PKO BP jest pierwszym bankowym kantorem, który pozwala na dokonywanie płatności w ten sposób (w niebankowych kantorach BLIK już jest dostępny).
– Dla klientów kluczowe znaczenie mają: wygoda, szybkość i prostota działania z jednoczesnym zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Wszystkie te cechy połączone zostały w naszym rozwiązaniu przygotowanym dla klientów kantoru PKO Banku Polskiego. Dzięki wykorzystaniu zalet i popularności BLIKA, a także możliwości nowej bramki płatniczej eService, powstało jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku bankowym – mówi Zdzisław Mikłaszewicz, Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Produktów eService.
BLIK w kantorze internetowym PKO BP
To rozwiązanie dobre dla osób, które korzystają z kantoru PKO BP, ale chcą zapłacić środkami z rachunku w innym banku. Co należy zrobić, by zapłacić BLIKIEM w kantorze?
- mieć dostęp do aplikacji mobilnej lub serwisu iPKO oraz aktywowany dostęp do kantoru,
- posiadać konto walutowe – można je w każdej chwili otworzyć w IKO lub iPKO,
- posiadać środki na koncie w innym banku, który obsługuje BLIKA,
- wysokość transakcji w kantorze z wykorzystaniem BLIKA z innego banku zależy od limitów, ustalonych w ramach tego systemu płatności.
Płatności BLIKIEM są bezpłatne, a transakcja natychmiastowa – waluta od razu trafia na konto walutowe klienta. Wystarczy wprowadzić kod BLIK bezpośrednio w kantorze, bez przekierowywania na stronę pośrednika płatności. Dzięki wprowadzeniu BLIKA do kantoru, klienci mogą płacić środkami z konta w innym banku.
Nastolatki skorzystają z kantoru PKO BP
Nowym rozwiązaniem w kantorze jest także uruchomienie dostępu do wymiany waluty dla młodzieży w wieku 13-18 lat. Dotychczas młodzi klienci pomimo, że byli posiadaczami konta osobistego w polskiej walucie i rachunku walutowego, nie mogli używać internetowego kantoru banku, a tym samym w pełni korzystać z pakietu walutowego.
Pół miliona klientów
Obecnie z kantoru PKO Banku Polskiego korzysta ponad pół miliona użytkowników. Szczególnie polubili zakupy waluty w aplikacji mobilnej IKO, w której wykonują 75 proc. transakcji, pozostałe 25 proc. przypada na iPKO.
Kantor internetowy PKO Banku Polskiego umożliwia wygodną i szybką wymianę 50 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Oferuje wymianę 11 walut (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, CZK, HRK, HUF oraz PLN). Można z niego korzystać w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Godziny otwarcia kantoru nie są takie oczywiste – w niektórych bankach nie ma możliwości wymiany waluty np. w godzinach nocnych.
Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat. Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 w PKO Banku Polskim. Oprócz kantoru w jego skład wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa.