Startup Ethos ma siedzibę w San Francisco, a założony został w zeszłym roku. Podstawowym produktem firmy jest usprawniony i niedrogi proces zakupu ubezpieczenia. O sprawie informuje serwis Bloomberg.

Jay – Z inwestuje w polisy ubezpieczeniowe

Potencjał i szanse rozwoju dla startupu Ethos zauważyli inwestorzy i to nie byle jacy. Ethos zebrał 11,5 mld USD m.in. dzięki takim osobom jak: Jay-Z, Robert Downey Jr czy Will Smith. Ubezpieczenie na życie może nie wydawać się tematem typowym dla hollywoodzkich celebrytów, jednak coraz więcej inwestorów VC wkracza w tę branżę. Według raportu firmy badawczej CB Insights, liczba inwestorów venture capital uczestniczących w tym sektorze wzrosła do 217 w 2017 r. z 53 w 2012 r.

Ethos wyróżnia się tym, że stosuje najnowszą technologie i analizę predykcyjną. Dodatkowo czas realizacji umowy często nie przekracza 10 min, a najniższe ubezpieczenie kosztuje 6 USD za miesiąc. – Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu możemy pomóc dużej liczbie klientów na dużą skalę, niezależnie od wielkości polisy – powiedział Peter Colis, współzałożyciel firmy. Zgodnie z badaniami ponad jedna trzecia dorosłych Amerykanów nie posiada polisy ubezpieczeniowej na życie – co stanowi szansę dla Ethos.

/Asia Stankiewicz