W tym roku zrealizowali oni już miliard transakcji, co oznacza, że od startu systemu łączna liczba operacji to 3,8 mld. Użytkownicy mogą się nim rozliczyć online, offline, a także wypłacać i wpłacać pieniądze w bankomatach oraz realizować przelewy na telefon.

Rekordowy rok dla BLIKA

Niedawno BLIK zaprezentował także wyniki za II kwartał 2023 roku. Od kwietnia do czerwca 2023 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali 426 mln transakcji o wartości 57,9 mld zł. W analizowanym okresie najdynamiczniej rosła liczba przelewów na telefon BLIK. Polacy skorzystali z tej usługi aż 100 mln razy. Rosnącym zainteresowaniem użytkowników cieszyły się również płatności zbliżeniowe BLIK. W drugim kwartale 2023 r. zapłacono w ten sposób 32,5 mln razy – to dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2022 r.

Rośnie także dostępność przelewów na telefon BLIK – ostatnio udostępniły je Bank Pocztowy oraz Nest Bank. W formatce Przelewu na telefon BLIK wystarczy podać numer telefonu (bądź wybrać go z  listy kontaktów w smartfonie), wprowadzić kwotę i potwierdzić transakcję – środki przekazane w ten sposób znajdą się na rachunku odbiorcy natychmiast, niezależnie od tego w jakim banku odbiorca przelewu ma konto.

Polski Standard Płatności, czyli operator BLIKA, prowadzi także ekspansję zagraniczną. Niedawno otrzymał zgodę Narodowego Banku Słowacji na przejęcie słowackiej firmy Viamo. Akwizycja platformy płatniczej z Bratysławy ma pomóc polskiej marce wzmocnić jej obecność w regionie CEE.

Poza Polską i Słowacją, w najbliższym czasie BLIK planuje rozwijać swoją działalność także w Rumunii. Pod koniec ubiegłego roku do życia została powołana spółka BLIK Romania S.A., odpowiedzialna za upowszechnienie systemu płatności mobilnych BLIK w tym kraju.