– Wdrożyliśmy awaryjnie rozwiązanie. Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Wniosek można przesłać na adres: ztm@ztm.waw.pl z tytułem wiadomości: zawieszenie biletu. We wniosku należy podać numer karty – czytamy w komunikacie WTP na Facebooku.

Nie jeździsz komunikacją miejską? W Warszawie możesz zawiesić bilet

Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, ale będzie mógł przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet.

Do POP muszą udać się także ci pasażerowie, którzy wnioskują o zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów. Zwrot biletu wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej co można zrobić tylko w Punkcie Obsługi Pasażerów.

W celu odwieszenia wstrzymanego biletu okresowego konieczna będzie wizyta w Punkcie Obsługi Pasażerów. Tylko tam pracownicy będą w stanie wgrać na Kartę „kontrakt” na niewykorzystaną liczbę dni – wyjaśnia Warszawski Transport Publiczny. Tutaj niestety pojawia się mały znak zapytania… Co w sytuacji, gdy już po ustąpieniu epidemii koronawirusa znaczna część mieszkańców stolicy ruszy do POP-ów odblokować swoją kartę miejską? Kolejki mogą być naprawdę nie do zniesienia.