Dzisiaj rozpoczyna się Adobe Summit 2021 – to jedna z największych na świecie konferencji poświęconych digitalizacji i rozwiązaniom cyfrowym. Adobe zaprezentowało The Adobe Digital Economy Index, a w nim dane o sprzedaży w sieci w ujęciu globalnym
Z prognoz wynika, że wartość globalnego handlu internetowego jest wciąż na ścieżce bardzo dynamicznego wzrostu, mimo pandemii i lockdownów w gospodarce. – Tylko w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku sprzedaż osiągnęła 876 mld USD (+38% rdr), a w całym roku prognozuje się, że wyniesie rekordowe 4,2 bln USD w porównaniu do 3,5 bln USD rok temu – podał Reuters.
Konsumenci w USA mają odpowiadać za 25% tej kwoty – tylko w marcu 2021 roku Amerykanie wydali na zakupy w sieci 78 mld USD, co oznacza wzrost o… 49% w odniesieniu do analogicznego okresu sprzed roku.

Trend wzrostowy w e-commerce będzie trwały, ale nierówny
Nawyki konsumentów uległy trwałej zmianie, w szczególności w zakresie osób, które przed pandemią unikały zakupów online – ta grupa przekonała się do handlu w sieci i już w nim pozostanie, systematycznie zwiększając liczbę transakcji. Prócz tego rośnie popularność sprzedaży online np. artykułów spożywczych, które są jednym z motorów napędowych globalnego e-handlu, ale – mimo tego – wciąż pozostają na wczesnym etapie rozwoju.
Rozwój e-handlu sprawia, że zwiększa się popyt na nowoczesne usługi IT, rozwiązania chmurowe, ale też zwiększają się nakłady na centra logistyczne. Po ustaniu pandemii sprzedaż w sieci raczej nie spadnie – może zmaleć jedynie dynamika wzrostów – przewidują eksperci.