Przede wszystkim chodzi o wartość rynkową usług, które były oferowane bezpłatnie, ale Allegro przekazywało też bezpośrednie wsparcie w formie darowizn lub dostaw niezbędnego sprzętu dla 40 szpitali placówek medycznych z całej Polski. Allegro zapewniło 2 laboratoria przeprowadzające testy COVID w Warszawie i Poznaniu, przekazało 24 respiratory, 365 tys. maseczek i 8 tys. litrów środków dezynfekujących. Do tego dochodzi 12 tys. przyłbic wydrukowanych na drukarkach 3D.

Na Allegro Smart! klienci zaoszczędzili 325 mln zł

Z uruchomionego 17 marca bezpłatnego pakietu Allegro Smart! skorzystało 2,5 mln klientów, którzy dzięki temu zaoszczędzili aż 325 mln zł. Z kolei z trzymiesięcznego pakietu wsparcia dla sprzedawców o wartości 46 mln zł skorzystało 65% sprzedawców. Wartość tego pakietu to 46 mln zł. Od momentu jego wdrożenia w marcu br. na platformie zarejestrowało się 15 tys. nowych firm, które rozpoczęły sprzedaż online. To wynik dwukrotnie wyższy od odnotowywanego dotychczas. Oznacza to, że co 5 minut nowa firma rozpoczyna sprzedaż na Allegro.

– Chociaż Allegro i ogólnie sprzedaż online przeżywają ożywienie ze względu na bezpieczeństwo tej formy zakupów, Allegro skupia się na tym, aby wykorzystać swoje zasoby do wsparcia konsumentów, sprzedawców i polskiego społeczeństwa. Jestem pod wrażeniem tempa, w jakim nasze zespoły podsuwały pomysły na to, w jaki sposób możemy wspierać społeczności i wdrażać nowe inicjatywy, podczas gdy sami musieli stawić czoła niepewności – skomentował Francois Nuyts, prezes Allegro. „Firmy sprzedające przez Internet na całym świecie okazały się ważną częścią codziennego życia w czasie izolacji.  Naszą platformę co miesiąc odwiedza 18 mln Polaków, a na pokładzie mamy 100 tys. sprzedawców, z których większość to małe i średnie przedsiębiorstwa. Skupiamy się na inicjatywach, które pozwolą wykorzystać cały potencjał ekosystemu Allegro do jak najskuteczniejszej walki z negatywnymi konsekwencjami koronawirusa – dodaje Nuyts.