By porozmawiać z wideodoradcą należy wypełnić formularz na stronie banku, a następnie poczekać na sms lub e-mail z wyznaczoną godziną spotkania online. Rozwiązanie powstało we współpracy z Operatorem Chmury Krajowej.

– Pandemia COVID-19 wymusiła na bankach zmianę modelu działania z oddziałowo-zdalnego na zdalno-oddziałowy. PKO Bank Polski, który jest liderem technologicznym polskiej bankowości, stale dostarcza najnowocześniejszych rozwiązań cyfrowych, a w tym szczególnym czasie ze zdwojoną determinacją pracuje nad narzędziami, których potrzebują nasi klienci. Właśnie startuje nasza nowa usługa – wideodoradca dla klientów firmowych, która pozwoli komfortowo i bezpiecznie kontaktować się z bankiem. Docelowo taka forma kontaktu będzie dostępna dla wszystkich klientów banku – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banu Polskiego.

Konsultacje w dni robocze

Konsultacje – na początek jest to wybranych kilkudziesięciu doradców bankowych z całej Polski – są prowadzone w dni robocze w godzinach 9:00-17:00. W trakcie rozmowy można uzyskać m.in. informacje o tarczy antykryzysowej czy swoich produktach bankowych. Na takie spotkanie zapraszać mogą również sami doradcy. Bank pracuje nad wdrożeniem takiego rozwiązania dla wszystkich klientów PKO Banku Polskiego – zarówno firmowych, jak i indywidualnych.

Zwracaj uwagę na link!

Bank zapewnia, że rozmowa jest w pełni bezpieczna. Spotkanie online realizowane jest przez szyfrowane łącze. Niemniej, należy zachować ostrożność i sprawdzić, czy powiadomienia pochodzą od PKO BP. Linki do Google Meet są prezentowane w całości, bez użycia skrótów.

Usługa powstała w niecałe trzy tygodnie we współpracy z OCHK. To drugie tego typu rozwiązanie zaproponowane przez Chmurę Krajową. Pod koniec kwietnia ruszyła Teleporada (obecnie eWizyta) – projekt powstał na zlecenie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia i umożliwia pacjentom korzystanie z konsultacji wideo udzielanych przez pracowników medycznych, bez wychodzenia z domu.