• 72% internautów robi zakupy online,
  • Co 4. internauta kupuje w sieci więcej niż 5 razy w miesiącu
  • Najczęściej kupujemy w sklepach internetowych (52%) i na platformach zakupowych (38%)
  • Znika obawa o rzetelność płatności w Internecie. Niestety, pozostaje obawa o rzetelność samych sprzedawców
  • Klienci wciąż narzekają na niewygodne strony e-sklepów
  • Elektronika to najpopularniejsza kategoria towarów kupowanych online
  • Rośnie wartość koszyka dla większości kategorii zakupowych

Wielki szturm na e-sklepy

„Szturm na e-sklepy” to właściwe określenie dla zjawiska, które miało miejsce w okresie pandemii. Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że w odsetek polskich internautów, którzy robią zakupy online, wzrósł do 72% – to o 15 p.proc. więcej niż w 2019 roku. Duża w tym zasługa pandemii, która mocno zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków, bo aż 38% internautów robiło zakupy w sieci w czasie obowiązywania kwarantanny.

– Migracja kupujących z offline’u do e-commerce, to wyzwanie, ale i szansa dla rynku. Do sklepów online trafiła nowa grupa klientów – osoby, które do tej pory z różnych względów nie kupowały przez Internet. Restrykcje związane z COVID-19 zmusiły je do eksploracji tego kanału sprzedaży. Zaoferowanie tej grupie prostych, intuicyjnych i bezpiecznych procesów zakupowych oraz płatniczych, może sprawić, że częściej będą wybierać zakupy online również po pandemii. Także wielu sprzedawców, działających dotychczas offline, zdecydowało się na przeniesienie lub rozszerzenie dotychczasowej działalności o kanał online, co okazało się szansą na utrzymanie sprzedaży i pozyskanie klientów z dotychczas niewykorzystywanych obszarów – mówi Magdalena Grablewska, Marketing Manager w Przelewy24.