Rozwiązanie zostało udostępnione w pierwszej kolejności dla klientów ING Banku Śląskiego. Od strony akceptanta czyli sieci Planet Cash usługa jest dostępna także dla innych wydawców BLIKa, nie mniej to od nich zależy czy udostępnią to rozwiązanie swoim klientom. Docelowo funkcjonalność będzie dostępna na wszystkich urządzeniach co-brand oraz sieci Planet Cash.

Obecnie z możliwości wpłaty środków za pomocą kodu BLIK mogą skorzystać klienci PKO Banku Polskiego, ING Banku Śląskiego i Banku Millennium. Do tej pory taka opcja była możliwa tylko we własnych urządzeniach wskazanych banków.

Czytaj także: Czy Polacy są gotowi na PSD2? 76% z nas nie chce dzielić się danymi

Wpłacaj pieniądze bez karty – dzięki systemowi BLIK

BLIK umożliwia szybkie i wygodne przeprowadzenie transakcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Do dokonania wpłaty lub wypłaty wystarczy telefon komórkowy, procedura jest prosta i bezpieczna. W minionym roku na rynku polskim było już ponad 5 mln użytkowników BLIKa, a wartość transakcji stale rosła. Więcej o liczbie użytkowników i transakcji BLIKiem można przeczytać tutaj – Rekordowy BLIK. 33 miliony transakcji w 2017 roku.

– Rozszerzenie funkcjonalności BLIK-a było dla nas oczywistością. Dane rynkowe pokazują, że ta forma płatności zyskała zaufanie Polaków i cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientom, a zadaniem operatora bankomatów jest stale odpowiadać na potrzeby klientów – wyjaśnia Piotr Kawczyński, dyrektor departamentu rozwoju bankomatów w IT Card.

Czytaj także: Nie musisz mieć karty aby wpłacić gotówkę. Nowa usługa Banku Millennium

IT Card, operator Planet Cash, planuje dalszy rozwój usługi po zakończeniu pilotażu. Docelowo płatności BLIK-iem mają być dostępne we wszystkich bankomatach sieci, a to oznacza spore udogodnienia dla klientów. Każdy użytkownik aplikacji, którego bank udostępni transakcje wpłaty BLIK oraz nawiąże współpracę z Planet Cash, będzie mógł szybko i sprawnie dokonywać wpłat w bankomatach Planet Cash bez konieczności użycia karty płatniczej.

IT Card/RT