21 listopada 2017, 09:00:Forum Zarządzania Internetem 2017 - Centrum Nauki Kopernik, Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, Polska

Wszyscy kurierzy Poczty Polskiej wyposażeni w terminale

Wszyscy kurierzy Poczty Polskiej wyposażeni w terminale

Poczta Polska wyposażyła 3,5 tys. swoich kurierów w terminale płatnicze, dzięki którym klienci mogą dokonywać płatności kartą lub BLIKIEM za przesyłki pobraniowe. Jako jedyna firma na polskim rynku, Poczta nie wprowadziła żadnych ograniczeń odnośnie nadawcy przesyłki przy tego typu płatnościach. Te same zasady dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

To wiadomość szczególnie istotna dla tych, którzy robiąc zakupy w internecie wybierają opcję: płatność za pobraniem. W Polsce decyduje się na nią spora grupa konsumentów, mimo że wiąże się z dodatkową opłatą. Jak wynika z badań Kantar TNS dla Izby Gospodarki Elektronicznej, co czwarta transakcja e-commerce opłacana jest już po tym, gdy paczka dotrze do odbiorcy. Jest to spowodowane głównie przyzwyczajeniami klientów (20%), chęcią zachowania anonimowości (16%), brakiem zaufania do sklepów (15%) oraz obawą przed tym, że zamówiony towar nie dotrze (14%).

Wyposażenie kurierów PP w terminale to kolejny krok na drodze do cyfryzacji Poczty Polskiej. Już od początku października bieżącego roku za przesyłki pobraniowe można było płacić kartą i BLIKIEM, ale tylko w placówkach PP –Poczta Polska z płatnościami kartą i BLIKIEM za przesyłki pobraniowe. Teraz w terminale wyposażono kurierów. Nie wiadomo jednak czy urządzenia otrzymali również listonosze, którzy też zajmują się dostarczaniem przesyłek.

Czytaj także: Polski fintech zgarnia kolejne miliony

U kuriera Poczty Polskiej zapłacisz kartą i BLIKIEM

W 2016 r. około 30% paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej zostało opłaconych gotówką za pobraniem, a średnia kwota takiej transakcji wynosiła 200 zł.

–  Coraz więcej Polaków nie nosi gotówki przy sobie, wypłaty z bankomatów często wiążą się z dodatkowymi opłatami, dlatego wprowadzamy terminale płatnicze. Takie rozwiązanie jest korzystne dla naszych klientów. Zwiększa ich bezpieczeństwo i komfort. Będzie to szczególnie istotne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego, do którego już się przygotowujemy – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Od października br. we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej zapłacimy kartą VISA, MASTERCARD lub BLIKIEM przy odbiorze przesyłki za pobraniem. Teraz taka opcja dostępna będzie też u wszystkich kurierów Poczty w całym kraju.

Poczta Polska będąca największą w Polsce firmą dystrybucyjno-logistyczną jest głównym partnerem logistycznym sklepów online, które z roku na rok zwiększają swoje średniomiesięczne wolumeny przesyłek. Z badania ARC Rynek i Opinia, w ramach którego przebadanych zostało 315 polskich sklepów internetowych, wynika, że Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w e-sklepach towaru. 55% badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów.

Transakcje kartą lub BLIKIEM zwiększą komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską oraz skrócą czas obsługi klienta. Partnerami projektu wyposażenia wszystkich kurierów Poczty Polskiej w terminale płatnicze są MasterCard, Visa i eService.

[Poczta Polska/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone