Cykliczne spotkania, wypowiedzi ekspertów i błyskotliwi prowadzący. Serdecznie zapraszamy do wysłuchania kolejnych odcinków naszego autorskiego programu, gdzie rozmawiamy o tym co najważniejsze w świecie fintechu. Po więcej podcastów zapraszamy do naszej sekcji #sfintechowani.
Główne wyzwania w onboardingu
Zdaniem Head of Banking and Fintech w 10Clouds jest ich cała masa. Wynikają one zarówno z formalnych obostrzeń, jak i całego obszaru związany z aktualnymi oczekiwaniami klienta. Przede wszystkim ma być prosto, szybko i ładnie.
Instytucje finansowe nie obsługują tylko jednego rodzaju klienta. W trakcie rozmowy Karol Stępień podkreślił, że nawet w poszczególnych sektorach biznesowych nie ma homogenicznego typu klienta. Dlatego tak wiele rozmyśla się obecnie o próbie przeniesienia procesów obsługowych do kanałów zdalnych.
— Co innego jeżeli jestem klientem indywidualnym i podejmuje decyzje w zakresie swoich spraw, a co innego jeżeli jestem klientem biznesowym i mam multireprezentację składającą się 4 fromalnych reprezentantów firmy. Tych wyzwań jest mnóstwo. Do tego dochodzi również bezpieczeństwo. Samo zastanowienie się jaką technologię wybrać i jak ją wprowadzać, nawet na poziomie organizacji projektu, jest wyzwaniem samym w sobie. — tłumaczy Karol Stępień, Head of Banking and Fintech w 10Clouds.
Materiał jest dostępny w wersji wideo na YouTube. Wersje audio można odsłuchać na Spotify, Soundcloud oraz oraz Apple Podcast. Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.
Jak zmieniły się wymagania klienta w ostatnim czasie?
Zdaniem gościa dzisiejszego odcinka fintekowego podcastu, obszar uczuć jest wciąż niedoceniany. Branża sportowa, motoryzacyjna, beauty – ich rozwiązania się sprawdzają bo wywołują emocje. W sektorze finansowym o nie trudno, szczególnie na poziomie korzystania z usług banku (przelew krajowy).
Karol Stępień podkreślił, że branża finansowa powinna zdecydowanie czerpać właśnie z tych obszarów, które stawiają na uczucia. Zdaniem gościa dzisiejszego odcinka, szczególnie warto zastanawiać się nad tym jak budować doświadczenia. Warto zadać sobie pytanie o to jak zbliżyć się do emocji obecnych w przypadku wymienionych powyżej branż.
— Nie da się opracować innowacyjnych rozwiązań w sali konferencyjnej korporacji. Trzeba z klientem wejść w interakcję od zera. Jakie są Twoje motywacje? Czego poszukujesz w życiu zawodowym i prywatnym? Co Cię wkurza? To proces iteracyjny. Klienci rzadko kiedy mówią co ma być rozwiązaniem – najczęściej komunikują się na poziomie frustracji i wartości. — zauważa Head of Banking and Fintech w 10Clouds.