W sumie ING Bank Śląski obsługuje 4,9 mln klientów detalicznych i posiada 587 tys. aktywnych użytkowników BLIKA (takich, którzy dokonali przynajmniej jednej transakcji BLIKIEM w miesiącu). Przy okazji bank podzielił się statystykami dotyczącymi bramki płatniczej imoje – korzysta z niej już 801 sklepów internetowych. 192 z nich akceptują już odroczone płatności Twisto – czeskiego fintechu, które ING Bank Śląski jest udziałowcem.

Pełną prezentacje z wynikami ING Banku Śląskiego można pobrać tutaj.

Wyniki ING Banku Śląskiego po II kwartale 2019 roku

W samym II kwartale zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 470,3 mln zł – w porównaniu do 372,7 mln rok wcześniej. W sumie aktywa banku osiągnęły poziom 150,61 mld PLN.

Bank zaobserwował sukcesywny wzrost transakcji w kanałach elektronicznych. Klienci detaliczni wykonali w II kwartale 2019 r. 105 mln przelewów co oznacza wzrost o 31% w ujęciu rok do roku. W I półroczu 2019 roku klienci detaliczni wykonywali średnio dziennie 2,7 mln transakcji kartami. Dynamicznie (o 86%) zwiększyła się liczba aktywnych klientów BLIKA. Jednocześnie ING obserwuje sukcesywny spadek transakcji gotówkowych w oddziałach. W I półroczu klienci detaliczni średnio dziennie wykonali 13,3 tys. transakcji gotówkowych w oddziałach, co oznacza spadek o 18% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Cyfryzacja oferty i procesów przekłada się na sprzedaż w kanałach elektronicznych – poprzez bankowość internetową ING sprzedał 77% kredytów gotówkowych klientom indywidualnym. Z kolei w bankowości korporacyjnej 95% wniosków kredytowych została złożona online.

Jednocześnie w wyniku transakcji przeprowadzonej 31 lipca 2019 r. bank powiększył grupę kapitałową kupując 45% akcji NN Investment Partners TFI. Współpraca z bankiem umożliwi NN Investment Partners TFI dostęp do szerokiej sieci dystrybucji. Natomiast dla banku zaangażowanie kapitałowe pozwali w istotny sposób partycypować we wzroście wartości spółki – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.