Wyniki PKO BP. Coraz więcej użytkowników bankowości mobilnej

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#PKO BP
Opublikowano: 22 maja 2018 Aktualizacja: 19 lutego 2019

PKO Bank Polski rozpoczął 2018 r. doskonałymi wynikami finansowymi. Zysk netto banku za I kw. 2018 r. wzrósł o ponad 44 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przyczynił się do tego dalszy dynamiczny rozwój działalności biznesowej. Wynik na działalności biznesowej w pierwszych trzech miesiącach roku wyniósł 3,2 mld zł, czyli o ponad 8 proc. więcej niż rok wcześniej i wspierany był rosnącym wynikiem odsetkowym (wzrost o 8,4 proc. r/r do poziomu 2,2 mld zł) oraz wynikiem prowizyjnym (wzrost o 3,8 proc. r/r do poziomu 737 mln zł).

– PKO Bank Polski ponownie osiągnął doskonałe wyniki finansowe. W pierwszym kwartale 2018 roku bank wypracował 757 mln zł zysku netto, czyli o ponad 200 mln zł więcej niż przed rokiem i jednocześnie o ponad 300 mln zł więcej niż kolejny bank w Polsce. Rozwój biznesu konsekwentnie idzie w parze z umacnianiem pozycji kapitałowej, dlatego chcemy wypłacić naszym akcjonariuszom 688 mln zł dywidendy za 2017 r. – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Umocnienie pozycji lidera cyfryzacji i usług e-administracji

PKO Bank Polski umacnia pozycję lidera bankowości mobilnej w Polsce i na świecie. Ma ponad 2,6 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, a aplikacja IKO ma sporą przewagę nad konkurencją pod względem liczby aktywnych aplikacji, użytkowników i liczby transakcji mobilnych.

Użytkownicy nie tylko coraz chętniej korzystają z aplikacji, ale także wystawiają jej najlepsze oceny. Dzięki temu aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego zwyciężyła w prestiżowym rankingu aplikacji bankowych brytyjskiego Retail Banker International obejmującym banki z całego świata.

Bank umacnia także pozycję lidera usług e-administracji. Liczba profili zaufanych założonych za pośrednictwem serwisu iPKO osiągnęła właśnie 250 tys., klienci chętnie składają za pośrednictwem banku również wnioski o świadczenie z programu 500+ czy wnioski o sporządzenie zeznania podatkowego PIT-WZ.

Mają także możliwość uzyskania wpisu do rejestru CEIDG dla zakładanej przez siebie działalności gospodarczej. Dzięki wykorzystaniu systemów bankowych nie muszą już składać wizyty w urzędzie. W niespełna trzy miesiące od udostępnienia tej możliwości, polscy przedsiębiorcy założyli w ten sposób już ponad tysiąc firm, z czego co czwarta ma rachunek w PKO Banku Polskim. Więcej na temat nowości w aplikacji mobilnej IKO można przeczytać tutaj – Co nowego w aplikacji PKO Banku Polskiego? Aktualizacja IKO.

Umocnienie pozycji na rynku

Suma bilansowa Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego po I kwartale 2018 r. wyniosła 296,1 mld zł, co oznacza wzrost o 2,3 proc. w stosunku do I kw. 2017 r. Aktywa PKO Banku Polskiego są o ponad 100 mld zł większe niż aktywa drugiego największego banku w Polsce, a zysk wypracowany przez PKO Bank Polski w I kw. był niemal dwukrotnie wyższy niż rezultat kolejnego pod względem wielkości aktywów banku.

W pierwszych trzech miesiącach 2018 r. do 224,8 mld zł zwiększyło się finansowanie klientów Grupy Kapitałowej Banku, a powierzone bankowi przez nich oszczędności utrzymały się na wysokim poziomie 242 mld zł. PKO Bank Polski pozostaje niekwestionowanym liderem zarówno na rynku kredytów jak i depozytów.

Istotne wzmocnienie siły kapitałowej

Rozwój działalności biznesowej, wysoka dyscyplina kosztowa oraz poprawa jakości portfeli kredytowych doprowadziły do istotnego wzmocnienia pozycji kapitałowej banku.

Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I, bez podatku bankowego) obniżył się w I kw. 2018 r. do poziomu 45,3 proc., a koszt ryzyka spadł do niskiego poziomu 0,69 p.p. Wysoka jakość kredytów pozwoliła na obniżenie o 25 proc.wartości odpisów aktualizujących. Takie wyniki spowodowały wzrost wskaźników kapitałowych, które pozostają na poziomach powyżej wymogów dywidendowych.

PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a jego wartość rynkowa na koniec kwietnia 2017 roku sięgnęła 52 mld zł. Bank posiada również najwyżej wycenioną markę krajowego sektora finansowego. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2017 dziennika „Rzeczpospolita” marka PKO Bank Polski wyceniona została na 2,7 mld zł. Jest też trzecim najbardziej wartościowym brandem w kraju.

Jak radzi sobie kantor internetowy PKO Banku Polskiego?

Od stycznia 2018 roku klienci PKO Banku Polskiego mają możliwość wymiany walut za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO. W ciągu niewielu ponad 4 miesięcy za pośrednictwem serwisu wykonanych zostało ponad 60 tys. transakcji na łączną kwotę ponad 385 mln zł.

Kantor internetowy daje możliwość zawierania transakcji dla 28 par walutowych, a w połączeniu z komplementarnymi produktami, takimi jak karta wielowalutowa, kantor pozwala w szybki sposób obsługiwać codzienne płatności w walutach obcych. Dzięki nowej usłudze i powiązanym produktom klienci indywidualni mogą lepiej zarządzać swoimi finansami.

Własny akcelerator dla start-upów „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”

PKO Bank Polski uruchomił nabór do autorskiego programu akceleracyjnego „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. To pierwszy akcelerator posiadający elementy środowiska API dedykowane start-upom. Program skierowany jest do start-upów rozwijających innowacyjne rozwiązania w zakresie usług finansowych. Młode firmy biorące udział w „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” otrzymają wsparcie w postaci zaplecza technologicznego i wiedzy. Najlepsze start-upy, które przejdą proces rekrutacji, mogą także liczyć na wsparcie banku w procesie skalowania ich biznesu.

Start akceleratora „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” to kolejny krok we współpracy PKO Banku Polskiego ze środowiskiem start-upowym. W 2017 r. bank jako pierwsza polska instytucja finansowa dokonał bezpośredniej inwestycji w spółkę fintechową, jest też pierwszym polskim bankiem wdrażającym technologię blockchain do procesu potwierdzania autentyczności dokumentów bankowych.

Więcej o współpracy PKO Banku Polskiego ze startupami oraz szerszej działalności banku na polu fintechowym można przeczytać w wywiadzie z Grzegorzem Pawlickim, Dyrektorem Biura Innowacji. Rozmowa dostępna jest tutaj – Co planuje PKO Bank Polski? [WYWIAD].

Centrum Bankowości Przedsiębiorstw działa już w pełnym zakresie

Zgodnie z realizowaną strategią, PKO Bank Polski wzmacnia swoją pozycję w strategicznym segmencie MŚP. Po z sukcesem zakończonym pilotażu, od początku kwietnia PKO Bank Polski uruchomił w pełnym zakresie Centrum Bankowości Przedsiębiorstw, które zapewnia przedsiębiorcom dedykowaną sieć mobilnych doradców bankowych oraz merytoryczne wsparcie ekspertów z zakresu leasingu, faktoringu, produktów skarbowych czy trade finance.

W ramach nowego modelu obsługi wprowadzony został również duet doradcy i analityka kredytowego, którzy razem współpracują z klientem. Rozwiązanie to zdecydowanie przyspiesza proces kredytowy, co pomaga budować długoterminowe relacje biznesowe. Centrum Bankowości Przedsiębiorstw dedykowane jest klientom firmowym o przychodach rocznych od 5 do 30 mln zł.

Powstanie oddział korporacyjny w Londynie

PKO Bank Polski jest zaufanym partnerem finansowania handlu. Opierając się na innowacyjnych rozwiązaniach, rozwija bogatą gamę usług ułatwiających działalność zagraniczną. Bank podąża za polskimi klientami wszędzie tam gdzie potrzebują oni wsparcia polskiego banku, a podejmowane działania przekuwa w sukces biznesowy.

Przykładem są zagraniczne oddziały korporacyjne PKO Banku Polskiego we Frankfurcie i w Pradze, które osiągnęły już zakładaną dochodowość. PKO Bank Polski pracuje nad uruchomieniem kolejnego oddziału korporacyjnego, tym razem w Londynie. Bank wspiera także ekspansję zagraniczną polskich firm poprzez rozwój infrastruktury dla rozliczeń zagranicznych.

Starania PKO Banku Polskiego docenili eksperci z magazynu „Global Finance”, którzy wspólnie z analitykami branżowymi i ekspertami rynku, w rankingu The World’s Best Trade Finance Providers uznali PKO Bank Polski za krajowego lidera finansowania handlu 2018.

PKO Bank Polski/RT


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

wyniki-pko-banku-polskiego-uzytkownikow-bankowosci-mobilnej