Dzięki temu można ominąć długie kolejki na poczcie oraz mieć wybór dowolnej lokalizacji, z której nadaje się przesyłkę, a także godzin jej nadania. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto.

InPost udostępnia „Szybkie Nadania”

Ceny dla najbardziej popularnych przesyłek (gabaryt A) nadawanych do Paczkomatu zostały obniżone z 14,99 zł do 11,99 zł. W przypadku większych paczek (gabaryt B) koszt został obniżony o 2 złote do kwoty 12,99 PLN. W sumie w Polsce działa już około 5 tys. Paczkomatów. InPost rozwija także sieć takich urządzeń jak Lodówkomaty, czy BankoPaczkomaty.

– Klienci już mogą korzystać z opcji ‘Szybkie Nadania’. Intensywnie pracujemy nad tym, aby nadawanie paczek przez InPost było proste i intuicyjne – już teraz cały proces trwa zdecydowanie mniej czasu niż wyprawa do punktów nadań, gdzie niejednokrotnie musimy stać w długich kolejkach. W InPost paczki można nadać na trzy sposoby – przez Kuriera InPost, używając Managera Paczek lub bezpośrednio z Paczkomatu z opcją płatności kartą. Ta ostatnia forma nie wymaga nawet rejestracji, a jedyne czego potrzeba do nadania przesyłki to numery telefonów komórkowych nadawcy i odbiorcy – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes InPost.

W ciągu ostatnich tygodni InPost nawiązał współpracę z Grupą LPP, czyli właścicielem takich marek jak Cropp, Mohito, House, czy Sinsay. Dzięki temu zakupy dokonane w sklepach internetowych tych sieci można już odbierać w Paczkomatach. Firma Rafała Brzoski zachęca również klientów do instalacji aplikacji mobilnej, dzięki której można śledzić swoją paczkę. To o tyle istotne, że InPost nie będzie już wysyłał SMS-ów z informacją o statusie przesyłki.