11 grudnia 2018, 10:00:Konferencja Central European Digital Payments - Warsaw 2018 - Hotel Novotel Warszawa Centrum,Marszałkowska 94/98, 00-510 Warszawa, Polska

Xiaomi uruchamia Mi Pay – aplikację do płatności mobilnych

Chiński gigant Xiaomi z początkiem września uruchomił aplikację Mi Pay. Jest to system oparty o technologię NFC umożliwiający płatności za pomocą smartfona. Na początku rozwiązanie będzie dostępne jedynie w Państwie Środka.

Xiaomi zapowiadał uruchomienie Mi Pay już w zeszłym miesiącu. Usługa będzie dostarczana we współpracy z Union Pay, chińskim dostawcą kart płatniczych. Na razie tylko flagowy produkt Xiaomi, smartfon Xiaomi Mi5 będzie obsługiwał nową platformę.

Co ciekawe jest to jedyny smartfon Xiaomi wyposażony w technologię NFC. Chińskie media donoszą, że we wcześniejszych modelach firma postanowiła zrezygnować z NFC ze względu na redukcję kosztów.

Chińscy pionierzy technologii

Xiaomi samo określa się mianem pierwszego producenta smartfonów, który opracował płatności zbliżeniowe. Mi Pay to wirtualny portfel do którego można dodać swoje karty debetowe i kredytowe (obsługiwane przez Union Pay) . Na początku aplikacja będzie mogła być wykorzystywana w sześciu chińskich miastach i będzie obsługiwana przez 20 banków w Państwie Środka.

– Wierzymy, że Mi Pay będzie kluczem do rozwoju i promowania płatności mobilnych w Chinach. Aplikacja zapewni klientom zdecydowanie większą wygodę przy dokonywaniu transakcji. Nasz partner Union Pay jest chętny do współpracy z wieloma podmiotami, aby stworzyć środowisko przyjazne płatnościom mobilnym. Współpracujemy już 3 lata i jesteśmy dumni, że wspólnie możemy zaprezentować aplikację Mi Pay – mówi założyciel i dyrektor generalny Xiaomi Lei Jun.

Xiaomi zapewnia, że nowa platforma posiadać będzie wiele poziomów zabezpieczeń i weryfikacji użytkownika (na przykład odcisk palca). Wszystko to ma jednak nie wpłynąć na wygodę korzystania z aplikacji.

Na razie nie wiadomo kiedy Mi Pay pojawi się na innych rynkach, ale Lei Jun zapowiada, że taka ekspansja jest planowana w „najbliższym czasie”. Na razie Chińczycy muszą przetestować działanie aplikacji na rodzimym rynku.

/RT