O krok dalej
Temat RODO może wydać się już trochę przebrzmiały. Wygłoszono już wiele prelekcji w tym temacie, jest wiele artykułów, krążą nawet dowcipy o RODEO i Eldorodo. Wyzwaniem jest pójście o krok dalej, podzielenie się pomysłami, jak w praktyce wdrożyć i przestrzegać RODO.
Jak ugryźć RODO?
Po rozmowach z przedstawicielami firm pożyczkowych eksperci Tide Software i iSecure stworzyli warsztat, którego celem było pokazanie na co zwrócić uwagę i jak w praktyce ugryźć RODO. Podejście do tematu od strony praktycznej wzbudziło spore zainteresowanie.
RODO – strona prawna
Firma iSecure, która na co dzień zajmuje się doradztwem i szkoleniami w zakresie bezpieczeństwa informacji, a w szczególności ochrony danych osobowych, omówiła jak w praktyce stosować się do RODO. Odpowiedziała na trudne pytania
RODO – strona techniczna
Firma Tide Software, jako dostawca kompleksowych usług wspierających różne kanały komunikacji: SMS, email, video, głos m.in. w branży fintech pokazała, jak zautomatyzować zbieranie danych osobowych i spełniać wymogi RODO dzięki nowych technologiom. Wskazała też, na co zwrócić uwagę korzystając z systemu informatycznego do przetwarzania danych osobowych, jak i określając standardy dla dostawców usług.
Czytaj także: PSD2 coraz bliżej. Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie wykonawcze
Trudne kwestie
Podczas warsztatu odpowiedziano też na pytania:
- czy do wszystkich klientów trzeba wysłać emaile o zmianie klauzuli informacyjnej?
- czy zgoda o treści Wyrażam zgodę na marketing bezpośredni będzie wystarczająca po wejściu RODO w życie?
- czy każda firma pożyczkowa powinna powołać Inspektora Ochrony Danych?
- ile danych osobowych można zbierać od klientów?
- jak w praktyce obsłużyć prawo do bycia zapomnianym, wycofanie zgody, przekazania danych innej firmie na żądanie klienta, prawo wglądu i poprawiania danych?
- jakie aspekty ująć w polityce bezpieczeństwa?
W warsztacie wzięło udział przeszło 40 osób, co pokazało, że temat ochrony danych osobowych, szczególnie klientów, jest przez firmy pożyczkowe traktowany bardzo poważnie.
Materiały ze spotkania
Fintek.pl był patronem medialnym wydarzenia.