Chatboty pozwolą markom na obsługę klientów i interakcje z nimi. Polskie firmy zyskają ponadto opcję zamykania transakcji sprzedaży w obrębie Instagrama.

Wiadomości przez Stories

Jadą z nowych możliwości będzie automatyczne odpowiadanie i wysyłanie do użytkowników wiadomości po dodaniu przez nich komentarza pod postem lub wtedy, gdy wspomni on markę w swoich Stories.

Kolejnym aspektem jest możliwość obsługi protokołu Handover, który umożliwia podział konwersacji w skrzynce odbiorczej na obsługiwane przez użytkownika i przez chatbota.

Zakupy na Instagramie

Dzięki narzędziu stworzonemu przez KODA Bots i Tpay w instagramowych chatbotach będzie można teraz także robić zakupy. Na dostęp do API Instagrama, dzięki któremu możliwa będzie automatyzacja komunikacji z użytkownikami serwisu, czekały nie tylko firmy wyspecjalizowane w tworzeniu chatbotów, ale przede wszystkim marki.

Rozwiązanie od KODA Bots i Tpay do finalizowania transakcji podczas rozmowy użytkownika z chatbotem ujrzało światło dzienne w połowie maja.

BLIK w chatbocie

– Jako pierwsi w Polsce i w Europie wdrożyliśmy płatności w chatbotach w Messengerze, z wykorzystaniem bezpiecznych płatności BLIK. To narzędzie doskonale wpisujące się w szybko rosnący trend conversational commerce. Tu mechanizm jest dla marki i dla kupującego bardzo prosty, bo użytkownik w trakcie czatu z botem na profilu marki może w pewnym momencie zdecydować się na zakup i chatbot przygotuje dla niego zamówienie. – mówi Mariusz Pełechaty.

Użytkownik nie musi przenosić się na stronę internetową sklepu czy do marketplace – płaci w chatbocie, podając kod BLIK. Chatbot dopyta go o rozmiar, kolor czy dane do wysyłki.

Według Pełechatego, biorąc pod uwagę sposób, w jaki konsumowany jest Instagram i to, że dla bardzo wielu marek jest swoistym, wirtualnym showroomem, konwersja sprzedaży może być naprawdę wysoka.

Automatyzacja, na którą czekały marki

Instagram znajduje się obecnie w pierwszej fazie globalnego wdrażania funkcji Instagram Messaging. Konta na Instagramie z liczbą obserwujących powyżej 10 000 i poniżej 100 000 mają już opcję łączenia się z API. Instagram planuje rozszerzyć tę opcję na konta z liczbą obserwujących od 1000 do 100 tys. osób w kolejnej fazie w lipcu, a pozostałe konta w ostatnim etapie, planowanym na koniec III kwartału 2021 roku.

Na Instagramie użytkownicy, którzy oznaczają daną markę na Stories albo reagują na Stories marki, są potężną grupą, komunikację do której chatbot może w pełni zautomatyzować. Dzięki Handover Protocol, wiadomości wymieniane automatycznie między chatbotem a użytkownikiem trafiają do osobnej skrzynki, co pozwala moderatorom na łatwą i sprawną pracę. Gdy użytkownik przejdzie w tryb rozmowy z moderatorem, rozmowa kierowana jest do skrzynki głównej.

-Trzeba pamiętać, że internauci nie rozmawiają z markami na Instagramie w taki sam sposób, jak na Messengerze. Tu i tu pojawiają się z innymi sprawami i tematami. – mówi Ola Bilińska. – Tworząc chatboty dedykowane Instagramowi wyciągamy wnioski z kilkuletniej pracy z automatyzacją narzędzi, ale tworzymy scenariusze dopasowane do innej grupy docelowej i do nowego kanału kontaktu.