Obecnie w każdym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo płacą mobilnie aplikacją IKO za zakupy w internecie ponad 250 tysięcy razy. Dzięki usłudze Zakupy bez kodu BLIK mogą teraz jeszcze szybciej i prościej autoryzować transakcje w wirtualnych sklepach.

  • Użytkownicy największej i najlepszej na polskim rynku aplikacji bankowości mobilnej IKO mogą już płacić mobilnie za zakupy w internecie jednym kliknięciem, bez potrzeby przepisywania kodu BLIK.
  • W 2017 roku klienci PKO Banku Polskiego płacą BLIKIEM w internecie 6 razy częściej niż przed rokiem.
  • Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to istotny element strategii PKO Banku Polskiego.

Czytaj także: Przelewy Express Elixir już w PKO Banku Polskim

BLIK OneClick w PKO BP

– Po raz kolejny wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy coraz chętniej płacą w internecie zarówno mobilnie, jak i kartami czy za pomocą szybkich przelewów pay-by-link. Spodziewamy się, że w całym 2017 roku suma wydatków klientów Banku w internecie autoryzowanych tymi metodami wyniesie ponad 8 miliardów złotych – podkreśla Piotr Helbich, dyrektor Biura Kart i Płatności w PKO Banku Polskim.

Usługa Zakupy bez kodu BLIK jest bezpłatna i można ją aktywować dla:

  • przeglądarki internetowej na konkretnym urządzeniu (tablecie, komputerze, telefonie) – przy pierwszej płatności wykonanej w tej przeglądarce trzeba podać kod BLIK, a kolejne operacje potwierdzać już tylko w aplikacji IKO;
  • sklepu internetowego niezależnie od urządzenia, na którym jest realizowana płatność online – przy pierwszej płatności w tym sklepie należy podać kod BLIK, a kolejne operacje potwierdzać już tylko w aplikacji IKO.

Zakupy bez kodu BLIK można włączyć po wykonaniu płatności BLIK w danej przeglądarce lub sklepie internetowym pod warunkiem zaktualizowania aplikacji IKO do najnowszej wersji (dotyczy telefonów z system Android i wkrótce także iOS, usługa nie będzie natomiast dostępna dla aplikacji IKO na telefony z systemem Windows Phone).

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo posiadają łącznie 1,8 miliona aktywnych aplikacji IKO. Obecnie tygodniowo do IKO loguje się nawet ponad 900 tysięcy użytkowników, którzy wykonują w tym czasie milion transakcji mobilnych. Ogółem w całym 2017 roku klienci wykonali 3 razy więcej transakcji IKO niż przed rokiem.

Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to istotny element strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020. Zakłada ona między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.