Wraz z ekspansją do Czech i Irlandii Zalando będzie operować w 17 krajach w całej Europie. Zalando posiadając unikalny asortyment, obejmujący niemal 2 000 globalnych i lokalnych marek, w tym marki własne, i około 250 000 produktów, zaoferuje czeskim i irlandzkim klientom największą szafę w Europie. Uzyskają oni dostęp do atrakcyjnej propozycji Zalando, obejmującej szeroki asortyment oraz darmową dostawę i zwrot.

Zalando wychodzi na nowe rynki

– Cieszymy się, że Zalando będzie dostępne dla nowych klientów i wierzymy, że nasz nieograniczony asortyment, spersonalizowane zakupy i duża wygoda zostaną dobrze przyjęte przez klientów z Irlandii i Czech. Do naszej ekspansji podchodzimy rozważnie, wykorzystując wiedzę z naszych obecnych rynków europejskich. I działamy w wypracowanym stylu Zalando: startujemy, uczymy się, powtarzamy i skalujemy – powiedział Rubin Ritter, Członek Zarządu Zalando.

W 2017 roku Zalando osiągnęło przychód w wysokości 4,5 miliarda euro. Poprzez ekspansję w Czechach oraz w Irlandii, firma kontynuuje swoją strategię rozwoju. Czechy są jednym z najważniejszych, szybko rozwijających się rynków e-commerce w Europie Wschodniej. Zalando chce przyczynić się do tego wzrostu. Firma obsługuje ponad 23 miliony aktywnych klientów w Europie i stale chce powiększać tę liczbę.

W pierwszym kwartale 2018 roku Zalando kontynuowało zdobywanie udziałów w rynku i odnotowało znaczny wzrost przychodów – o 22% do kwoty 1 196 mln euro. Internetowa platforma modowa osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 0,4 mln euro, zachowując tym samym rentowność. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.