Założyciele Instagrama odchodzą. Powodem konflikt z Zuckerbergiem?

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Instagram
Opublikowano: 26 września 2018 Aktualizacja: 7 maja 2019

Współzałożyciele Instagrama i zarazem dyrektorzy firmy ogłosili decyzję o rezygnacji z zajmowanych stanowisk. Nieoficjalnie mówi się o konflikcie z Markiem Zuckerbergiem.

Kevin Systrom (CEO) i Mike Krieger (CTO) ogłosili, że zrezygnują z pełnionych funkcji w zarządzie Instagrama. Obaj biznesmeni byli odpowiedzialni za stworzenie aplikacji w 2010 roku. Następnie w 2012 roku Instagram trafił w ręce Facebooka, po tym jak Zuckerbergowi nie udało się wykupić Snapchata.

Systrom i Krieger rezygnują. Mark Zuckerberg skupi się na Instagramie?

Zgodnie z doniesieniami Bloomberga Systrom (zdjęcie powyżej) i Krieger poczuli zbyt dużą presję ze strony Zuckerberga. Właściciel Facebooka chciał mieć zbyt wiele do powiedzenia w temacie rozwoju aplikacji. Ciężko się dziwić, ponieważ w ostatnim czasie to właśnie Instagram stał się perłą w koronie Facebooka. Wiele wskazuje na to, że obie platformy zaczną się do siebie zbliżać jeszcze bardziej. Pytanie tylko, czy z korzyścią dla Instagrama?

Szczególnie biorąc pod uwagę ostatnie wyniki firmy Marka Zuckerberga, przez które biznesmen stał się uboższy o około 17 mld dolarów. Facebook po raz pierwszy w swojej historii nie zanotował zwiększenia przyrostu nowych użytkowników kwartał do kwartału. W Q2 2018 z Facebooka korzystało miesięcznie 2,23 mld ludzi. W porównaniu do poprzedniego kwartału to wzrost na poziomie zaledwie 1,54%. Jeszcze nigdy w historii przyrost nowych użytkowników serwisu nie spadł poniżej 2%.

W związku z gorszymi wynikami Facebook pochwalił się danymi na temat całej „rodziny” swoich aplikacji. Na świecie jest już 2,5 mld ludzi, którzy korzystają chociaż z jednej aplikacji należącej do Zukcerberga – Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa. Niewykluczone, że to właśnie w Instagramie Mark Zuckerberg widzi największy potencjał.

Przez 6 lat od przejęcia aplikacji liczba użytkowników Instagrama urosła z niespełna 30 milionów do 1 miliarda. Instagram rozwinął swoje funkcję, wzorując się w dużej mierze na konkurencyjnym Snapchacie, któremu umiejętnie podkradał użytkowników. Wartość Instagrama to około 100 mld USD. Następnym krokiem ma być pójście w dłuższe treści wideo, do czego posłuży aplikacji IGTV.

IGTV pozwoli na publikowanie nieograniczenie długich filmów w jakości 4K. Treści będzie można w bardzo łatwy sposób przerzucać także na Instagrama, do specjalnej zakładki. Aplikacja jest dostępna na telefony i tablety z systemami Android i iOS. Więcej o IGTV można przeczytać tutaj.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

zalozyciele-instagrama-odchodza-powodem-konflikt-z-zuckerbergiem