Kolejna nowość od Instagrama umożliwia dodanie karty debetowej lub kredytowej, jako część informacji na profilu użytkownika. Użytkownik będzie mógł kupować rzeczy bez opuszczania aplikacji. Nie trzeba będzie wychodzić na oddzielną stronę internetową, a wprowadzanie informacji o płatnościach za każdym razem, gdy chcemy coś kupić nie będzie już konieczne. O sprawie informuje serwis TechCrunch.

Płatności już dostępne na Instagramie

Rzecznik Instagrama potwierdził, że w aplikacji dostępne są już płatności za np. rezerwacje w restauracjach, ale są skierowane do ograniczonej grupy partnerów. W przyszłości Instagram planuje rozszerzyć działalność i wprowadzić możliwość płatności bezpośrednich również za inne usługi – np. za kino. W tym momencie ustawienia płatności są widoczne, lecz nie dla wszystkich.

Producenci aplikacji już w marcu 2017 roku informowali, że pragną wprowadzić możliwość rezerwacji usługi w danej firmie z poziomu aplikacji, jednak nigdy nie wspominali o płatnościach. Instagram to idealne miejsce do promocji produktów i usług wielu marek, które dzięki aplikacji mogą zyskać na popularności. Nowa usługa może zachęcić potencjalnych klientów do kupowania, którzy nie będą musieli za każdym razem wychodzić na osobną stronę i od nowa podawać swoje dane do płatności. Teraz będą mogli zrobić wszystko z poziomu jednej apki.

Jakiś czas temu pisaliśmy na naszym serwisie o kolejnej aktualizacji od Instagrama. Nowa funkcja Nametags ma ułatwić użytkownikom wizualne promowanie swojego konta w aplikacji. Apka, która jest idealnym narzędziem dla influencerów staje się coraz bardziej przyjazna również dla zwykłych użytkowników. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.