17 maja 2017, 09:00:infoShare 2017 - AmberExpo, ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk, Polska

Zmiany w systemie komentarzy na Allegro

Spore zmiany w polityce dodawania komentarzy na Allegro. Opinie zamieszczać mogą tylko kupujący, a czas na jej dodanie zostanie zmniejszony do 90 dni.

Allegro poinformowało dzisiaj, że od 25 stycznia w życie wejdzie nowy system dodawania komentarzy na stronie. Jest to o tyle istotne, że na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym w Polsce to właśnie komentarze i opinie odgrywają najważniejszą rolę, jeżeli chodzi o szanse powodzenia sprzedających. Od 25 stycznia komentarze będą mogli dodawać jedynie kupujący, a sprzedający zostaną pozbawieni takiej możliwości.

Ma to wyeliminować groźbę odwetu w komentarzu, której obawiali się kupujący. Czasem osoba dokonująca zakupu wolała odpuścić, niż wystawić negatywną oceną – ponieważ sprzedawca również mógł się zrewanżować negatywem. Osoby sprzedające wciąż będą miały możliwość odpowiedzi na negatywny komentarz – tak jak ma to miejsce obecnie. Znikną też oceny neutralne.

Dodatkowo od lutego oceny będą przechowywane na koncie klienta zaledwie przez 12 miesięcy, a nie tak jak ma to miejsce obecnie, czyli przez całą historię konta. Wydaje się, że zmiany idą w dobrym kierunku, ponieważ ograniczą monopol większych sklepów, dla których jeden „negatyw” nie zrobi różnicy – bo przez przykładowe 8 lat działalności nazbierali tysiące pozytywów.

Można zatem stwierdzić, że rola ocen na Allegro jeszcze wzrośnie. Oczywiście spotkać można też głosy krytyki, szczególnie od tych wieloletnich, zasłużonych allegrowiczów. Łatwo ich zrozumieć, gdyż wszystkie ich osiągnięcia (czyli setki albo tysiące pozytywów) zostaną wymazane.

Dodatkowo część osób sugeruje, że kupujący będą mieli jeszcze trudniejszą decyzje podczas zakupów. Nie będą wiedzieli, jak wygląda działalność sprzedawcy w szerszym zakresie i czy zawsze był godny zaufania. Allegro stawia jednak na „tu i teraz” i wyznaje zasadę, że „co było a nie jest, nie pisze się w rejestr”.

Zmiany mogą być wynikiem niedawnej zmiany właścicieli oraz rosnącej konkurencji w sprzedaży detalicznej online jaki i nowych serwisów aukcyjnych.

Oceny cząstkowe na Allegro

Obecnie cząstkowe oceny sprzedaży (zgodność przedmiotu z opisem; kontakt ze sprzedających; czas realizacji zamówienia, koszt wysyłki) nie są widoczne dla sprzedających. Sygnalizowali oni, że przez to trudno jest wywnioskować, które obszary obsługi klienta wymagają poprawy, a które są na wysokim poziomie. Dlatego nowe oceny cząstkowe będą już widoczne dla sprzedawców, dzięki czemu będą oni mogli poprawić ewentualne niedociągnięcia w obsłudze klienta

Ponadto czas na wystawienie oceny zostanie skrócony do 90 dni. Dodatkowo od kwietnia możliwość wystawienia oceny będzie miał tylko kupujący, który dokonał pełnej aktywacji konta w serwisie Allegro.

– Zdecydowaliśmy się wprowadzić tak daleko idące zmiany, ponieważ wierzymy, że dzięki temu serwis Allegro będzie jeszcze bardziej przyjaznym miejscem dla 16 milionów Polaków, którzy każdego miesiąca odwiedzają Allegro. Nowe zasady przyniosą korzyści zarówno kupującym jak i sprzedającym.- mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

– Chcemy, by kupujący na pierwszy rzut oka wiedzieli, jaką jakość obsługi oferuje im dany sprzedający, czy szybko realizuje wysyłkę, czy rzetelnie opisuje oferty i czy jest uprzejmy. Nowy system komentarzy pokaże, jaka jest jakość obsługi sprzedawcy tu i teraz, a nie na przestrzeni ubiegłych lat. Jest to rozwiązanie lepsze, niż obecne, ponieważ jakość obsługi zmienia się w czasie. Wyeliminuje to także tych sprzedających, którzy w przeszłości uzyskali dobre oceny, a obecnie obniżyli jakość . – dodaje.

Już wcześniej informowaliśmy o potencjalnej sprzedaży Allegro. Zainteresowany był eBay i chińska Alibaba. Ostatecznie największy serwis aukcyjny w Polsce trafił w ręce funduszy Permira i Cinven. Komisja Europejska nie dopatrzyła się zagrożenia konkurencyjności.

Szczegółowe wyjaśnienia kwestii związanych ze zmianą systemu komentarzy można znaleźć w specjalnej sekcji serwisu Pomoc Allegro. Pod tym linkiem znajdują się najczęściej zadawane pytania związane ze zmianą, można też zostawić swoje uwagi i komentarze.

/Rafał Tomaszewski

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Aktualności

Start-upy

Adyen
Adyen - holenderski startup zajmujący się płatnościami...
Nethone to polska firma, która zwalcza fraudy płatnicze za pomocą machine learning.
Nethone
Nethone chroni firmy przed fraudami płatniczymi, wykorzystując...
TWINO
TWINO
TWINO - firma z sektora FinTech i jedna z najszybciej...
PayU logo.
PayU
PayU - jeden z najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych...
Logo iniJOB - serwisu, na którym pracownicy mogą opiniować swoje miejsce pracy i wpływać na jego poprawę.
iniJOB
iniJOB jest miejscem, w którym pracownicy mogą organizować...
Codewise Logo
Codewise
Codewise - polski startup, który oferuje narzędzia...