Co ciekawe zgoła odwrotna sytuacja ma miejsce w Nest Banku, gdzie w 2017 roku ponad 70% Nest Kont zostało otwartych przez kanały online.

Czy założenie konta to skomplikowany proces?

Polacy bardzo szybko odnaleźli się w cyfrowej rzeczywistości i chętnie korzystają z bankowości internetowej. Z roku na rok spada odsetek osób, które nie posiadają  dostępu online do swojego rachunku. Według badań NBP w 2009 roku takich osób było ponad 24%, a w 2016 już tylko 16%. Co ważne wśród osób, które z bankowości online korzystają, aż 92% deklaruje, że rzadko pojawia się w oddziałach, a większość transakcji realizuje przez Internet.

Niemal wszyscy użytkownicy kont internetowych najczęściej wykorzystują jego trzy kluczowe funkcjonalności: monitorowanie bilansu rachunku, sprawdzanie historii transakcji oraz dokonywanie płatności przez Internet. Okazuje się, że do placówki udajemy się głównie po nowe konto. Co sprawia, że wolimy zakładać je osobiście?

– Często wydaje nam się, że założenie konta bankowego jest skomplikowanym procesem – wymaga szeregu formalności, które możemy dopełnić tylko osobiście. W rzeczywistości potrzebujemy jedynie dowodu osobistego – do potwierdzenia tożsamości – tłumaczy Agnieszka Porębska-Kość, ekspert Nest Banku

 Jeżeli chodzi o odsetek osób zakładających konto online, to na tle rynku wyróżnia się Nest Bank. Klienci otwierający rachunek w tym banku znacznie chętniej korzystają z kanałów online. Okazuje się, że tylko 25% z nich udaje się w tym celu do oddziałów  

Złożenie rachunku w procesie wideoweryfikacji zajmuje zaledwie kilka minut. Po tym czasie klient może w pełni korzystać z usług banku, w tym z serwisu bankowości elektronicznej i mobilnej. Nest Bank jest jednym z pierwszych banków na polskim rynku, które udostępniły wideoweryfikację swoim klientom. Jest również pierwszym bankiem wykorzystującym procesy weryfikacji autentyczności dokumentu tożsamości w połączeniu z elementami biometrii – w trosce o bezpieczeństwo klientów.

Chcemy w dalszym ciągu rozwijać usługę zakładania konta przez Internet, dlatego w 2018 roku planujemy wprowadzić kolejne funkcjonalności. Obecnie pracujemy m.in. nad rozwiązaniami mobilnymi mówi Agnieszka Porębska-Kość, ekspert Nest Banku.

Nest Bank/RT