Holenderski fintech działa również w Polsce, a od 2020 r. ma nawet swoje biuro w Warszawie. Nad Wisłą Adyen współpracuje m.in. z siecią Żabka, z którą wdrożył innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy w sklepach Żabka Nano. Klient przed wejściem przykłada kartę do terminala, a wychodząc nie musi skanować produktów – płatność odbędzie się automatycznie.
Adyen prezentuje wyniki finansowe
W ubiegłym roku Adyen wypracował ponad 1 miliard euro przychodów netto, oznacza to wzrost o 46 proc. rok do roku. Z kolei zysk operacyjny EBITDA sięgnął 630 mln EUR (wzrost o 63 proc.).
Na wyniki Adyen pozytywnie w ubiegłym roku wpłynął dalszy rozwój e-commerce. Istotne znaczenie miało także utrwalenie trendu Unified Commerce. Zgodnie z nim wszystkie kanały sprzedaży powinny nie tylko dostarczać ujednolicone doświadczenie, ale być ze sobą połączone w ramach jednego systemu.
Rok 2021 upłynął Adyen pod znakiem rozwoju działalności, w tym na kolejnych rynkach. Fintech uzyskał licencje na przyjmowanie i obsługę transakcji płatniczych w Japonii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Adyen podkreśla, że po raz pierwszy w swojej historii osiągnął 40 proc. udziału regionów spoza EMEA w przychodach netto.
Niedawno informowaliśmy również, że do oferty Adyen w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych trafiły urządzenia POS z systemem Android. Stanowią one rozwiązanie typu all-in-one. Oznacza to, że mają eliminować potrzebę stosowania aplikacji sprzedażowych, skanerów kodów kreskowych i wyświetlaczy skierowanych do klienta.