Współpraca między firmami rozpoczęła się w 2019 roku, kiedy Zalando wybrało Adyen jako partnera płatności dla rozwiązania 3DSecure 2. Gigantowi e-commerce pomogło to we wdrożeniu dwuczynnikowego uwierzytelniania zgodnego z systemem PSD2 Strong Customer Authentication – czytamy w komunikacie prasowym.

Adyen rozszerza zakres współpracy z Zalando

Partnerstwo zyskało szerszy wymiar, gdy Adyen zaczął działać jako pośrednik w płatnościach Zalando we Francji i krajach Beneluksu, wszędzie tam umożliwiając wdrażanie lokalnych metod płatności jak Cartes Bancaires i Bancontact. Korzystanie z międzynarodowego rozwiązania Adyen w zakresie autoryzacji i obsługi ma umożliwiać Zalando bezpośrednie połączenie ze wszystkimi głównymi systemami kart i lokalnymi metodami płatności.

– Cieszy nas fakt, że możemy być częścią sukcesu Zalando na arenie międzynarodowej. Karty kredytowe są popularnym środkiem płatniczym na wielu rynkach, a tworzenie optymalnych doświadczeń z klientami jest głównym motorem sukcesu platform e-commerce w Europie oraz na rynkach pozaeuropejskich – mówi Jakub Czerwiński, wiceprezes ds. sprzedaży w Adyen.

Adyen to jeden z największych fintechów na świecie – wyceniany na około 36 mld euro. Firma oferuje przetwarzanie płatności transakcji w wielu kanałach, zarówno online jak i offline. Pod koniec czerwca Adyen otworzył biuro w Warszawie i zapowiedział ekspansję na rynku Europy-Środkowo Wschodniej.

Więcej na ten temat można przeczytać w rozmowie z Jakubem Czerwińskim, VP Sales w Adyen.

/RT