Fintech AIS Gateway to wspólny projekt fabryki startupów The Heart oraz Digital Gateways. W marcu 2021 spółka została wpisana do rejestru Komisji Nadzoru Finansowego na listę dostawców świadczących usługę dostępu do informacji o rachunku (z ang. AISP – Account Information Service Provider).

– Udział w programie Mastercard, to dla nas wielka szansa na dalszy rozwój w przestrzeni otwartej bankowości i okazja do wprowadzania innowacji. Naszym celem jest stworzenie standardów rynkowych dla poszczególnych sektorów oraz rozwój modeli scoringowych, prognozujących zachowania klientów zarówno pod kątem ryzyka kredytowego, jak i preferencji zakupowych – mówi Michał Konopka, prezes AIS Gateway.

Program Start Path Open Banking

Osiem nagrodzonych fintechów z całego świata, w tym polski AIS Gateway, dołączy do grona ponad 350 firm, które do tej pory wzięły udział w programie Start Path od 2014 roku. Obecnie absolwenci Start Patch to firmy wchodzące na giełdę, osiągające status jednorożca i rozpoczynające rozszerzoną współpracę z Mastercard i jego partnerami.

Innowacje wypracowane podczas programu Start Path Open Banking pomogą wprowadzić otwartą bankowość w nowe obszary bankowości i finansów, tworząc nieocenione możliwości dla tradycyjnych instytucji finansowych, dostawców technologii i małych firm. W trakcie programu startupy uzyskują praktyczny mentoring, możliwość współinnowacji i dostęp do sieć banków, sprzedawców i partnerów firmy Mastercard, aby pomóc w rozwoju ich działalności.

Weryfikacja dzięki technologii AIS Gateway

AIS Gateway bazując na danych otwartej bankowości i analityce rachunku bankowego umożliwia weryfikację klienta zgodnie z dyrektywą PSD2. Usługa przeznaczona jest dla firm, które w celu minimalizacji ryzyka biznesowego muszą jak najdokładniej poznać swojego potencjalnego klienta. Do grona takich firm należą m.in. banki, ubezpieczyciele, firmy pożyczkowe, telekomunikacyjne, czy oferujące usługi abonamentowe, np. wynajem samochodów.

Silnik analityczny AIS Gateway bazuje na machine learning operując przy tym na danych z otwartej bankowości. Dzięki temu jest w stanie określić kilka tysięcy cech jak np. dochody, wydatki czy zwyczaje płatnicze. Narzędzie tworzy modele scoringowe prognozujące zachowania klientów zarówno pod kątem ryzyka kredytowego, jak i preferencji zakupowych. Instytucja wykorzystująca te dane w procesie inicjowania relacji z klientem, zyskuje niemalże nieograniczone możliwości w kreowaniu polityki oceny klienta, jak i kształtowaniu spersonalizowanego produktu na potrzeby danej osoby – czytamy w komunikacie.