Wyzwania, na które Alior Bank szukał odpowiedzi wraz ze startupami to analiza danych, wzmacnianie głównej relacji z klientami, podnoszenie bezpieczeństwa i budowanie obecności produktów bankowych tam, gdzie na co dzień są klienci. W ciągu ostatnich 20 tygodni, podczas których trwała druga edycja programu, przedstawiciele banku i Grupy PZU budowali koncepcje konkretnych rozwiązań wraz z 11 uczestnikami.

Pierwsze efekty drugiej edycji RBL_Start

Finałem programu jest Demo Day, w czasie którego startupy zaprezentowały efekty pracy z mentorami Alior Banku i PZU, wspierane przez pozostałych partnerów programu: IBM, Linklaters, Mastercard oraz Microsoft. W drugiej edycji programu powstały projekty, które proponują między innymi:

  • stworzenie programu lojalnościowego opartego na cashbacku we współpracy z Bonusway obejmującego 4 tys. sklepów internetowych,
  • zarządzanie płatnościami za rachunki z poziomu bankowości internetowej, dzięki zastosowaniu BillTech API integrującego blisko 300 firm wystawiających rachunki płacone przez Polaków,
  • szybszej integracji i analizy danych dzięki wykorzystaniu technologii Luna,
  • uproszczenie korzystania z interfejsu Open API fintechów i innych banków przez Alior Bank dzięki technologii oferowanej przez Enable Banking,
  • wsparcie oceny i monitoringu ryzyka kredytowego klientów biznesowych dzięki rozwiązaniu LogicAI,
  • udostępnienie produktów oferowanych przez Alior Bank i PZU na zewnętrznych platformach: Domove i BagsOff,
  • Pozyskiwanie danych o klientach biznesowych z alternatywnych źródeł dzięki platformie Upswot,
  • nową i tańszą metodę przyjmowania płatności bezgotówkowych P2P dla MŚP opracowaną przez Mobiltek,
  • automatyzację procesów dzięki sztucznej inteligencji opracowanej przez Zappy.AI,
  • zbudowanie spersonalizowanych procesów sprzedażowych online dzięki Trustisto.

Jest o co walczyć, ponieważ w efekcie poprzedniej edycji Alior Bank zawarł umowę partnerską oraz zainwestował w fintech PayPo. To spółka, z której rozwiązania odroczonych płatności może korzystać już 16 mln użytkowników Allegro. Zrealizowano także pilotaże z innymi startupami: AI Busters, który automatyzuje odpowiedzi na mailowe zapytania klientów czy Kekemeke, czyli programem lojalnościowym dla gastronomi wykorzystującym elektroniczne pieczątki.