Pierwszy taki oddział mieści się przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie. Kolejna placówka zostanie otwarta w Gdańsku – jeszcze w tym miesiącu. Nowy format ma całkowicie zmienić sposób kontaktu z klientem. W sumie Alior Bank posiada 800 oddziałów – 200 własnych i 600 partnerskich.

Banki poszukują nowego sposobu na wykorzystanie swoich placówek. Poza Alior Bankiem podobne działania podejmuje na przykład Santander, który kilka miesięcy temu zaprezentował nowy oddział w formacie Work/Cafe.

Nowy format oddziałów Alior Banku

Nowy oddział Alior Banku

– Każda ze stref w oddziale została zaprojektowana w taki sposób, aby bankier mógł skupić się wyłącznie na potrzebach klienta, bez odchodzenia od stanowiska, poszukiwania sprzętu czy chodzenia po wydruki. Ułatwia to obu stronom pełne zaangażowanie w spotkanie, a przy okazji oszczędza czas. Uważam, że relacje buduje się na takich właśnie dobrych doświadczeniach – mówi Mateusz Poznański, wiceprezes zarządu Alior Banku.

Pierwsza strefa, czyli strefa obsługi, obejmuje między innymi  przestrzeń powitalną, gdzie na klientów czeka kawa i herbata z upraw ekologicznych oraz filtrowana woda. Obok znajdują się stanowiska obsługowe, wyposażone w narzędzia niezbędne do wykonania wszystkich operacji. Wydzielone zarówno wizualnie, jak i akustycznie dają poczucie komfortu i zapewniają potrzebną w banku dyskrecję.

Z kolei w strefie digital klient z pomocą bankiera może wypróbować bankowość internetową i aplikację mobilną, po raz pierwszy się zalogować i sprawdzić działanie tych rozwiązań. Tuż obok klienci mogą zobaczyć drugie, pozabiznesowe oblicze banku, który angażuje się w pomoc charytatywną i wspiera kulturę i sztukę oraz sport. W tej sekcji bank prezentuje swoje działania społeczne. Ze względu na brak obsługi gotówkowej bankier może wesprzeć klienta także podczas korzystania z bankomatu i wpłatomatu, który został umieszczony przy wejściu do oddziału.

Komfortowo, cyfrowo i ekologicznie

Sale w oddziale Alior Banku

Kolejna strefa to sale spotkań, gdzie można umówić się z bankierem na indywidualną rozmowę. Wydzielone akustycznie pomieszczenia mają służyć spotkaniom z klientami, gdy rozmowa wymaga więcej poufności i prywatności. Szklane ściany gabinetu przesłonięte są grafiką uniemożliwiającą identyfikację przebywających w nim osób. Pomieszczenia te, podobnie jak stanowiska obsługowe, są wyposażone we wszystkie niezbędne sprzęty.

Trzecia strefa to miejsce pracy bankierów, niedostępne już dla klientów. Jest ono wyposażone w ekran, na którym bankierzy mogą sprawdzać m.in godziny rezerwacji poszczególnych sal spotkań. Ponadto, w oddziale został wydzielony pokój do rozmów telefonicznych ze specjalnymi stanowiskami z akustycznego filcu. Dzięki temu bankierzy mogą w ciszy i komforcie rozmawiać z klientami.

W oddziale zostały wykorzystane materiały i produkty lokalnych dostawców. W dużej mierze są to surowce z recyklingu. Przykładem mogą być blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, tapicerki oraz sufity z materiału po recyklingu butelek PET.