Przedsiębiorcy na rynku e-commerce mogą zwiększyć bazy odbiorców dzięki sprzedaży na Amazon. Marketplace – od marca także w polskiej odsłonie – umożliwia dotarcie do klientów w Polsce i zagranicą, obsługę klienta, magazynowanie i logistykę. Z platformy korzystają takie polskie firmy jak Krosno, Rainbow Socks i TOVA.

Zwiększenie sprzedaży dzięki rynkom zagranicznym

-Mimo pandemii w 2020 roku, udało nam się niemal potroić naszą sprzedaż – podkreśla Katarzyna Pelczar, dyrektor e-Commerce w Krosno Glass S.A.

-Bardzo często spotykam się z tym, że polskie marki mają problem z wysyłką zagraniczną. A tutaj – prosto. Amazon i wysyłka na cały świat – mówi Katarzyna Janecka, właścicielka oraz projektantka marki TOVA.

Pod koniec 2018 roku firma z Fabryka Krosno Glass zdecydowała się dołączyć do Amazon i rozpocząć sprzedaż w Europie. Teraz jej produkty są dostępne w Anglii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Szwecji i we Włoszech. Firma planuje obecnie wejście do USA.

Krosno Glass korzysta z usługi FBA (Fulfillment by Amazon), co oznacza, że produkty pochodzące z Krosna trafiają do jednego magazynu, a Amazon dystrybuuje je pomiędzy centrami logistycznymi w poszczególnych krajach Unii Europejskiej.

Cyprian Iwuć, właściciel marki Rainbow Socks (na Amazon od 2015 roku) swoje produkty sprzedaje do ponad 70-ciu krajów. Za pośrednictwem Amazon marka Rainbow Socks sprzedaje miliony par skarpetek rocznie.

-Klienci przeglądają nasze produkty, jednocześnie mając pewność, że jesteśmy wiarygodni – w końcu sprzedajemy na Amazon – przyznaje Iwuć.

Amazon to dostęp do ponad 300 milionów klientów na całym świecie, rozwiązania reklamowe i logistyczne i wsparcie w obsłudze klienta. Sprzedawcy otrzymują dostęp do szeregu narzędzi.