Google ogłosiło współpracę z dwoma partnerami strategicznymi MasterCard i Visa. Ma to na celu rozszerzenie zasięgu płatności mobilnych googlowskiej platformy AndroidPay. Gigant zapowiada, że użytkownicy AndroidPay robiący zakupy online za pomocą smartfonów, już niedługo będą mogli płacić na setkach tysięcy nowych stron za pośrednictwem Masterpass lub Visa Checkout. Usługa ma wejść na rynek na początku 2017 roku.

Masterpass i Visa Checkout to narzędzia dostawców kart płatniczych, które pomagają im konkurować na rynku płatności mobilnych. Jednym z głównych rywali Visa i MasterCard są chociażby PayPal czy Apple Pay.

Czytaj także: MasterCard wprowadza płatności za pomocą selfie i odcisku palca.

Android Pay – Google nie śpi

Władze korporacji zachwalają AndroidPay, głównie pod kątem jego designu, który pozwala na współpracę z już istniejącymi dostawcami usług płatniczych. Google zapewnia, że użytkownicy, którzy już korzystają z Masterpass lub Visa Checkout nie będą musieli przeprowadzać żadnych operacji, ponieważ ich aplikacja sama zostanie zaktualizowana.

W celu skorzystania z Android Pay na stronach oferujących płatności za pomocą Visa Checkout lub Masterpass, wystarczy połączyć swoje konto z aplikacją Android Pay. Po połączeniu można dokonywać płatności dzięki Android Pay, wybierając swoją ulubioną metodę weryfikacji tożsamości – na przykład odcisk palca.

Nadrzędnym celem Google jest uproszczenie procesu płatności za zakupy online z urządzenia mobilnego do absolutnego minimum. Nie będzie konieczności wpisywania loginu i hasła – co z reguły jest procesem bardzo czasochłonnym.

Czytaj także: Trwa czarna seria Apple. Koreańczycy pozywają giganta.

Zlikwidowanie konieczności wpisywania loginu i hasła, skutkuje mniejszą liczbą „porzuconych” wózków i wyższym wskaźnikiem konwersji na stronach sprzedających. Mówiąc prościej – skrócenie czasu potrzebnego na dokonanie płatności, skutkuje znacznie większymi zyskami sklepów internetowych – czyli partnerów operatorów płatności mobilnych.

Za Android Pay podąża PayPal i Apple Pay, które również zamierzają wdrożyć płatności za pomocą jednego kliknięcia. PayPal swoją usługę nazywa po prostu One Touch i jest ona już dostępna na rynku.

Czytaj także: Google Pixel – nowa era smartfonów, ale na razie nie w Polsce.

Nie tylko Google…

Nie tylko gigant z Moutain View dogaduje się z MasterCard i Visa. Kilka miesięcy temu obie firmy podpisały umowy z PayPalem, dzięki czemu oferta firmy założonej przez Elona Muska ma stać się jeszcze bardziej widoczna na stonach sklepów internetowych.

Umowa miała na celu umocnienie PayPala na rynku, gdyż znacznie wyraźniej czuje on na swoich plecach oddech Apple Pay, nie wspominając nawet o coraz większej liczbie sklepów oferujących własne systemy płatności i cyfrowe portfele – Starbucks, Wal-Mart, CVS czy Kohl. Teraz do wyścigu na poważnie dołącza Android Pay.

Umowa Android Pay z Visa i MasterCard wejdzie w życie na początku przyszłego roku – ogłasza Google. Na pierwszy rynek pójdzie rynek USA, a następnie reszta tych, gdzie Android Pay jest dostępny (Wielka Brytania, Singapur, Hong Kong, Australia).

Dodatkowo MasterCard podpisał porozumienia z Samsungiem i Microsoftem, dzięki czemu użytkownicy Samsung Pay i Microsoft Wallet, również skorzystają z Masterpassa i infrastruktury MasterCard.

/RT