Obecnie, jeśli pomylisz się podczas składania zamówienia lub rozmyślisz się z zakupu już po złożeniu zamówienia, jedynym sposobem na anulowanie zakupu jest poinformowanie o tym sprzedającego za pomocą na przykład formularza zwrotów lub wiadomości mailowej. Na początku maja wprowadzimy udogodnienie – będziesz mieć możliwość anulowania zakupu z poziomu zakładki „Kupione” – czytamy w komunikacie Allegro.

Anulowanie zakupów na Allegro już od maja

Zamówienie będzie można anulować w ciągu 3 dni od momentu zakupu tylko wtedy, jeśli zakup został zrobiony u firmy, a nie prywatnego sprzedawcy. Dodatkowo anulowanie będzie możliwe jeśli sprzedający nie rozpoczął realizacji naszego zamówienia, czyli nie zmienił jego statusu na „W realizacji”, „Przygotowane do wysyłki” lub „Wysłane” oraz nie podał w zamówieniu numeru do śledzenia przesyłki.

Możliwość anulowania zakupu nie będzie dostępna we wszystkich kategoriach. Allegro wykluczy ją w przypadku: leków, produktów inwestycyjnych (np. złota), kart podarunkowych, kodów, gier online, audiobooków, czy ebooków. Z możliwości anulowania zakupu wyłączone będą również zamówienia z metodą dostawy „wysyłka e-mailem”, niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony – wyjaśnia serwis.

W ciągu ostatnich tygodni Allegro wprowadziło wiele nowości – większość związaną z pandemią koronawirusa. Chodzi między innymi o darmowe dostawy w ramach Allegro Smart dla wszystkich klientów, czy darmową sprzedaż dla małych firm na Allegro Lokalnie.