Automarket

E-commerce automotive

PKO BP przejął grupę Masterlease w 2019 roku. W połowie 2020 roku bank, w oparciu o infrastrukturę Masterlease, uruchomił serwis Automarket, który umożliwia zakup samochodu online. Automarket to pierwsza bankowa platforma do zakupu samochodów, która jest zintegrowana z elektronicznymi kanałami banku, czyli serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Na platformie dostępne są samochody nowe i używane. Każdy z pojazdów objęty jest minimum roczną gwarancją.

Masterlease w 2020 roku odnotował 28,2 mln zł zysku – wzrost dynamiki finansowania nowych umów wyniósł 4% rdr, a sprzedaż samochodów pokontraktowoch wzrosła o 24%. E-commerce Automotive wydaje się zatem strzałem w 10-tkę.

– Zakup Grupy Masterlease oraz uruchomienie platformy Automarket.pl to decyzje, które pokazały swoją rentowność, nawet w warunkach pandemii. Po pierwsze, usługi wynajmu długoterminowego zyskują na znaczeniu, co potwierdzają bardzo dobre wyniki Grupy Masterlease. Poprzedni rok to również czas rozwoju rynku e-commerce – zakupy przez internet cieszą się coraz większym powodzeniem, także w segmencie automotive. Ten trend obserwujemy w wynikach sprzedaży pojazdów na platformie Automarket – powiedział Paweł Pach, prezes Grupy PKO Leasing.

Automarket planuje sprzedać 3 tys. samochodów

Grupa Masterlease ma śmiałe plany, szczególnie w zakresie dalszej digitalizacji i obsługi klienta. Dzisiaj ten model jest jeszcze hybrydowy, trudno mówić o 100% procesie onlinewego zakupu auta. Automarket sprzedał 3000 samochodów, ale w modelu sprzedaży online end-to-end zeszło ok. 25% pojazdów. To dobry wynik, jak na pół roku, zupełnie nową usługę i konieczność integracji z istniejącymi modelami sprzedaży. W sumie od lipca do końca roku, platformę Automarket odwiedziło ponad 2 mln użytkowników.

Kierunek jest już wyznaczony. W I połowie 2021 roku Grupa planuje sfinansować zakupy inwestycyjne samochodów na poziomie 250 mln zł. Rozwijane też będą usługi carsharingu biznesowego, czy też program MasterBenefit, który oferuje samochody w ramach… benefitów pracowniczych dla korporacji. Do tego w planach jest jeszcze mocniejsze wejście na rynek krótkoterminowego wynajmu samochodów jako MasterRent24.

E-commerce Automotive rozwija się szybciej niż przewidywano. Dla porównania, serwis Carsmile niedawno chwalił się, że od momentu uruchomienia sprzedał już 3,5 tys. samochodów (ok. 250 miesięcznie).