Autopay ma już 100 tys. klientów. Wielki sukces Blue Media

Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Fintech
Opublikowano: 8 sierpnia 2019, 12:52 Aktualizacja: 8 sierpnia 2019, 14:55

Blue Media poinformowało, że z aplikacji Autopay korzysta już 100 tys. użytkowników, którzy wykonują tysiące przejazdów dziennie . Z danych Blue Media wynika, że już ponad 8% przejazdów przez bramki przechodzi przez Autopay, która umożliwia automatyczne dokonanie płatności za przejazd autostradą AmberOne A1.

Od czerwca 2019 r. system Autopay działa na wszystkich miejscach poboru opłat na AmberOne Autostradzie A1 od Gdańska do Torunia w obu kierunkach, a od połowy lipca na Autostradzie A4 na odcinku Katowice-Kraków. W ciągu dwóch pierwszych tygodni funkcjonowania Autopay na A4 odnotowano ponad 25 tys. przejazdów, co stanowi ok. 1,6 proc. wszystkich transakcji za przejazd tym odcinkiem autostrady.

Do dokonania płatności za autostradę bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach, należy zainstalować w telefonie bezpłatną aplikację Autopay. Następnie użytkownik powinien założyć w niej swoje konto i dodać swój pojazd oraz kartę płatniczą (debetową lub kredytową), z której środki za przejazd będą pobierane automatycznie. Podczas podróży nie trzeba uruchamiać aplikacji, ani nawet mieć przy sobie telefonu, na który została pobrana aplikacja. Dzięki kamerom przy bramce system automatycznie zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu i podniesie szlaban (tzw. videotolling). Opłata również pobierana jest automatycznie po zakończonym przejeździe.

Autopay także w Banku Millennium

Niedawno o wprowadzeniu funkcji Autopay w swojej aplikacji mobilnej poinformował także Bank Millennium. Bank podał, że w miesiąc od udostępnienia usługi, ponad 8 tys. osób zarejestrowało się w Autopay za pośrednictwem aplikacji mobilnej Millennium.

Docelowo Autopay chce obsługiwać płatności na wszystkich polskich autostradach. Prawdopodobnie Autopay zostanie zaimplementowane w aplikacjach mobilnych innych banków.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

autopay-ma-juz-100-tys-klientow-wielki-sukces-blue-media