„Informujemy, że w aplikacji mobilnej mogą występować chwilowe problemy komunikacyjne. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu” – Millennium Bank poinformował polskich klientów za pośrednictwem amerykańskiego Twittera.

„Połączenie jest niedostępne lub niemożliwe. Spróbuj ponownie później” – taki komunikat wyświetla się w aplikacji mobilnej Millennium Banku. Bank zapewnia, że pracuje nad naprawieniem usterki i przywróceniem pełnej funkcjonalności. Karty działają, można dokonywać płatności. Problemy „jedynie” dotyczą dostępu do konta.

Musimy się przyzwyczaić do awarii w bankach

W październiku doszło do dużej awarii w PKO BP. Dwa tygodnie temu przez pół dnia nie działał ING Bank Śląski. W połowie roku doszło do dużej awarii kart Visa. Banki w Polsce to technologiczni giganci – największe firmy fintech w gospodarce, od których działania zależy sposób gospodarowania czasu milionów Polaków.

Jeśli nie możesz dokonać płatności kartą, a nie masz przy sobie plastiku z innego banku lub gotówki, to w zasadzie zakupów nie zrobisz… Prawdopodobnie już niedługo banki będą reklamować swoją niezawodność. Z tym jest trochę problemu, bo taka reklama to też zaproszenie do testu.

Millennium Bank ostatnio ogłosił przejęcie Eurobanku – fuzja nastąpi w IV kw. 2019 roku. Bank zajmuje 8 miejsce w Polsce pod względem liczby klientów (2,4 mln). Po przejęciu 1,4 mln klientów Eurobanku wskoczy na 6 pozycję.