Pierwsze problemy pojawiły się dzisiaj około godziny 13.00. Na Twitterze Santander Bank Polska czytamy, że aplikacja Santander mobile i usługa BLIK są chwilowo niedostępne.
?Ważna informacja! Aplikacja Santander mobile oraz usługa BLIK są chwilowo niedostępne. Staramy się rozwiązać problem.
Przepraszamy za utrudnienia.
Zespół Santander Bank Polska— Santander Bank Polska (@SantanderBankPL) 9 grudnia 2019
Bankowe awarie to chleb powszedni
Okolice 10-tego dnia każdego miesiąca to okres wzmożonej aktywności klientów. To właśnie wtedy większość Polaków dostaje pensje i zaczyna opłacać rachunki. W związku z tym bankowe serwery muszą mierzyć się z większym niż zwykle obciążeniem, co z kolei może skutkować różnego typu awariami.
Każdego roku w Polsce dochodzi do około 60 awarii bankowych. To poważny problem, szczególnie wtedy, gdy nie działają płatności kartami, lub gdy nie możemy zalogować się do bankowości elektronicznej, a właśnie musimy wykonać bardzo ważny przelew. Warto pamiętać, że z bankowych aplikacji mobilnych korzysta około 10 mln Polaków, a z bankowości internetowej około 20 mln… Skala problemu jest znacząca.