Partner serwisu Visa dla biznesu

Awaria w Santanderze. Nie działa aplikacja mobilna i BLIK

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Awarie bankowe#Santander
Opublikowano: 9 grudnia 2019, 14:43 Aktualizacja: 9 grudnia 2019, 14:43

Klienci Santander Bank Polska nie mogą zalogować się do aplikacji mobilnej i korzystać z BLIKA. Bank pracuje nad jak najszybszym usunięciem awarii.

Pierwsze problemy pojawiły się dzisiaj około godziny 13.00. Na Twitterze Santander Bank Polska czytamy, że aplikacja Santander mobile i usługa BLIK są chwilowo niedostępne.

Bankowe awarie to chleb powszedni

Okolice 10-tego dnia każdego miesiąca to okres wzmożonej aktywności klientów. To właśnie wtedy większość Polaków dostaje pensje i zaczyna opłacać rachunki. W związku z tym bankowe serwery muszą mierzyć się z większym niż zwykle obciążeniem, co z kolei może skutkować różnego typu awariami.

Każdego roku w Polsce dochodzi do około 60 awarii bankowych. To poważny problem, szczególnie wtedy, gdy nie działają płatności kartami, lub gdy nie możemy zalogować się do bankowości elektronicznej, a właśnie musimy wykonać bardzo ważny przelew. Warto pamiętać, że z bankowych aplikacji mobilnych korzysta około 10 mln Polaków, a z bankowości internetowej około 20 mln… Skala problemu jest znacząca.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

awaria-w-santanderze-nie-dziala-aplikacja-mobilna-i-blik