Na stronie Santandera pojawił się komunikat o niedostępności bankowości mobilnej. Jednocześnie klienci zachęcani są do korzystania z bankowości internetowej. Na profilach banku w mediach społecznościowych czytaliśmy jednak, że niektórzy klienci nie mogli się zalogować również do bankowości internetowej.

Po godzinie 14 Santander Bank Polska poinformował o usunięciu awarii we wszystkich kanałach.

Nie działa aplikacja mobilna Santander Bank Polska

– Uwaga! Aplikacja mobilna nie działa. Przepraszamy – usuwamy utrudnienia. Skorzystaj z bankowości internetowej – czytamy w komunikacie na stronie Santander Bank Polska.

Z informacji podawanych przez Santandera wynika, że bankowość internetowa powinna działać poprawnie. Niestety część klientów zgłasza problemy także w tym zakresie. Bank zapewnia, że pracuje nad przywróceniem wszystkich funkcjonalności. Nie wiadomo jednak ile może potrwać usuwanie awarii.

Awarie bankowe to spory problem dla całego sektora. Ich częstotliwość nasila się szczególnie w okolicy 10-tego dnia każdego miesiąca – to wtedy większość Polaków dostaje pensje i płaci rachunki. Systemy bankowe nie zawsze dobrze radzą sobie ze zwiększonym natężeniem przelewów.

W 2019 roku doszło do ponad 40 awarii bankowych. O występujących problemach z logowaniem lub dostępnością do usług bankowych z powodu kłopotów technicznych, można przeczytać w naszej zakładce awarie bankowe.