Posiadacze rachunków w obu bankach dzielą się swoimi opiniami w mediach społecznościowych. Awarie potwierdziły także biura prasowe banków. Bank Pekao twierdzi, że w jego przypadku awaria została już usunięta i klienci mogą korzystać z płatności bezgotówkowych. Nieco gorzej sytuacja wygląda w przypadku PKO BP.

Awarie w PKO BP i Banku Pekao

Klienci PKO Banku Polskiego mogą mieć problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej IKO i płaceniem za pomocą BLIKA. Bank pracuje nad jak najszybszym usunięciem awarii, ale nie podaje terminu w jakim można spodziewać się usunięcia usterek. Na facebookowym profilu PKO można znaleźć wiele komentarzy niezadowolonych klientów.

Warto przypomnieć, że miniony weekend w obu bankach miały miejsce przerwy techniczne. Sprawa jest poważna, ponieważ PKO BP i Bank Pekao łącznie obsługują około 17 mln klientów.

W 2019 roku doszło do 40 awarii w polskim sektorze bankowym – mowa o utrudnieniach, które były odczuwalne dla klientów. Najczęściej występowały problemy z logowaniem do bankowości elektronicznej, ale zdarzały się także kłopoty z płatnościami kartą, czy wypłatami z bankomatów.

O występujących problemach z logowaniem lub dostępnością do usług bankowych z powodu kłopotów technicznych, można przeczytać w naszej zakładce awarie bankowe.