Na razie klienci Banku Pocztowego muszą korzystać z serwisu transakcyjnego Pocztowy24, ale już w przyszłym kwartale bank zacznie zachęcać ich do przejścia na platformę EnveloBanku i skorzystanie z bankowości mobilnej. Początkowo użytkownicy będą mieli dostęp do dwóch systemów – Pocztowy24 i EnveloBank.

Klienci Banku Pocztowego skorzystają z aplikacji EnveloBanku

Klienci Pocztowego otrzymają do dyspozycji także kolejne formy płatności mobilnych. W najbliższym czasie bank planuje udostępnienie Apple Pay i Garmin Pay, które dołączą do już dostępnych płatności Google Pay. Kiedy to nastąpi? Na razie nie wiadomo, ale wydaje się, że bliżej wdrożenia jest mobilny portfel od Apple, ponieważ Pocztowy pracuje nad nim już od kilku miesięcy.

To nie koniec nowości. Już w październiku, w oparciu o ścisłą współpracę z Pocztą Polską, bank udostępni swoim klientom dwie nowe usługi – e-Awizo oraz Polecony do skrzynki. Dzięki temu klienci Banku Pocztowego uzyskają możliwość korzystania z wygodnego rozwiązania otrzymywania informacji o pozostawionym przez listonosza awizo w formie SMS. Dzięki drugiej usłudze, listy polecone (poza tymi, które z uwagi na przepisy prawa wymagają odbioru w placówce) będą mogli otrzymywać do własnej skrzynki na listy.

Na koniec warto także wspomnieć o wynikach finansowych Banku Pocztowego. W I półroczu 2019 r. Bank Pocztowy wypracował zysk netto na poziomie 10,9 mln zł w porównaniu do 10,3 mln wygenerowanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednak wynik I półrocza 2018 r. uwzględniał zdarzenia jednorazowe na poziomie ponad 7 mln złotych – wyjaśnia bank w komunikacie.