Średnia wartość koszyka zakupów dokonywanych w tym roku podczas Black Friday w internecie wyniosła ponad 225 zł – wynika z danych KIR. To więcej niż Polacy wydali w ubiegłym roku –  średnio 190 zł.

Polacy pokochali festiwale zakupowe

Statystyki transakcji wykonywanych w systemie Paybynet pokazują, że kwoty przeznaczane na zakupy internetowe w trakcie Czarnego Piątku były wyższe o ponad 19% w porównaniu z październikiem br., gdy średnia wartość koszyka wyniosła 189 zł. Wartość transakcji zrealizowanych w czasie Black Friday w systemie Paybynet wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 44%.

– Dane pokazują, że rośnie również zainteresowanie ofertą sklepów internetowych przygotowaną w ramach Cyber Monday. W ubiegłym roku w czasie Cyber Monday wydaliśmy średnio 160 zł, w tym 208 zł – to wzrost o 30%. Sklepy on-line dobrze wiedzą, jak przyciągnąć klientów. Potwierdza to również wartość transakcji wykonanych tego dnia – szacuje się, że łącznie Polacy wydali 2 mld zł – tłumaczy Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR.

Z kolei z danych Allegro wynika, że w okresie Black Week (na Allegro okres promocyjny trwał od 25 listopada do 2 grudnia) Polacy kupowali średnio 2,2 mln przedmiotów dziennie – to o jedną trzecią więcej niż średnia w dniach poza promocjami. Platforma zakupowa podaje, że tegoroczny Black Week był największym festiwalem zakupowym w historii Allegro.