Z kwartału na kwartał rośnie popularność BLIKA, z którego korzysta już ponad 11 mln osób. W samym drugim kwartale 2022 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali 292 mln transakcji o wartości 38,7 mld zł.  Ze wszystkich transakcji BLIKIEM ponad 57 proc. stanowią te dokonane w e-commerce.

BLIK powszechnie znany wśród bankujących mobilnie

BLIK to najbardziej rozpoznawalna marka płatności bezgotówkowych w Polsce i najchętniej wybierany sposób przy realizacji tego rodzaju transakcji. Według badania Kantar w drugim kwartale 2022 r. znajomość spontaniczna BLIKA wyniosła 75 proc., a znajomość wspomagana aż 95 proc.

Co drugi uczestnik badania wskazuje, że BLIK jest pierwszym wyborem przy transakcjach bezgotówkowych. Ośmiu na dziesięciu potwierdza, że skorzystało z tej metody chociaż raz.  Ponad 80 proc. ankietowanych potwierdza, że wie, co to BLIK, a niemal 70 proc., że płaci nim podczas zakupów online.

Według metodologii Kantar służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), tzw. indeksie Brand POWER, BLIK uzyskał w drugim kwartale br. wynik 43,3 proc., wyraźnie wyprzedzając konkurencję. Jest on aktualnie dwukrotnie silniejszy od globalnych marek, takich jak Visa (22,2 proc.) czy Mastercard (18,9 proc.). Na polskim rynku BLIK wyprzedza również takie brandy płatnicze jak Google Pay (7,2 proc.), Apple Pay (4,6 proc.) czy Revolut (3,7 proc.).

– Fakt, że żadna inna marka płatnicza nie ma dziś takiej siły na polskim rynku, jest dla nas potwierdzeniem, że zbudowaliśmy powszechny i wszechstronny system, który odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. Dostępne w ramach systemu funkcje zdobywają nowych zwolenników i to dla nich chcemy rozwijać nasze rozwiązanie zarówno w Polsce, jak i za granicą – mówi Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Polacy skłonni do polecania BLIKA

Wskaźnik NPS BLIKA, przedstawiający skłonność do polecania marki przez użytkowników, w drugim kwartale tego roku wyniósł aż 66 punktów. Średni wynik NPS dla branży finansowej to 34 punkty. Najwyższy wynik NPS BLIK odnotował w grupie wiekowej 18-24 lat – wskaźnik ten utrzymuje się na poziomie aż 75 punktów. Natomiast wśród użytkowników, będących pomiędzy 50 a 59 rokiem życia, to 58 punktów.

– Wskaźnik NPS marki BLIK wciąż rośnie, wyraźnie utrzymując się powyżej benchmarku. Użytkownicy zwracają uwagę, że jest to rozwiązanie, które bardzo ułatwia im życie i pomaga w codziennych płatnościach, a do tego jest prostą i wygodną opcją, niewymagającą od nich podawania żadnych prywatnych danych – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.