– Intensywnie pracujemy nad umożliwieniem płacenia BLIKIEM w zagranicznych serwisach internetowych, z których chętnie korzystają Polacy – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Pełną prezentację wynikową BLIKA można pobrać tutaj.

90 mln transakcji BLIKIEM w I półroczu 2019 roku

BLIK zamknął drugi kwartał 2019 roku wzrostami i rekordami transakcji we wszystkich kanałach. Blisko 35 mln transakcji zrealizowanych przy zakupach internetowych, to ponad 70% wszystkich operacji. Drugim najchętniej wybieranym sposobem na korzystanie z BLIKA są wypłaty z bankomatów – było ich w tym czasie 6 mln (12% wszystkich transakcji BLIKIEM). Płatności w tradycyjnych terminalach było aż 5 mln (niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale), użytkownicy wykonali także 3,6 mln przelewów na numer telefonu BLIK.

W drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 545 tys. operacji BLIKIEM dziennie. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 759 tys. transakcji – to najlepszy, pojedynczy dzień w historii BLIKA. Średnia kwota transakcji BLIKIEM w tym okresie wyniosła 131 zł – czytamy w komunikacie.

BLIK na polskim rynku osiągnął już niemal wszystko, dlatego czas na ekspansję zagraniczną. Polski Standard Płatności, przygotowuje się do udostępnienia płatności zbliżeniowych (na całym świecie), umożliwienia płacenia BLIKIEM w zagranicznych serwisach internetowych, a także wprowadzenie międzynarodowych przelewów na numer telefonu.

PSP ma już prowadzić rozmowy z zagranicznymi bankami. Przede wszystkim tymi z Europy Środkowo-Wschodniej – mówił Dariusz Mazurkiewicz, cytowany przez Reutersa na początku lipca. Płatności BLIKIEM mają udostępnić również tacy dostawcy jak Uber, czy Netflix.

Operator BLIKA musi szukać sposobu na poprawę rentowności. W zeszłym roku Polski Standard Płatności zanotował stratę w wysokości niespełna 16 mln złotych (ale przychody wzrosły dwukrotnie rok do roku). Jednym ze sposobów na poprawę wyników finansowych ma być ekspansja zagraniczna i sprzedaż technologii – przykładowo technologia BLIKA trafiła już do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. PSP nawiązał także współpracę z Mastercard, dzięki której BLIKIEM będzie można zapłacić zbliżeniowo. Mastercard ma objąć 1/7 udziałów w Polskim Standardzie Płatności.