W maju Bank BNP Paribas, jako pierwsza instytucja finansowa na świecie, umożliwił swoim klientom umawianie wizyt w oddziałach za pomocą aplikacji rezerwacyjnej Booksy. Bank od początku zapowiadał możliwy rozwój współpracy z Booksy w przypadku pozytywnego przyjęcia nowego rozwiązania przez klientów. Dokładnie po trzech miesiącach od debiutu funkcjonalności, użytkownicy Booksy doczekali się realizacji tych planów. Największą zmianą jest włączenie do systemu wszystkich oddziałów banku w całej Polsce.

To jednak nie wszystko. Kilkoma kliknięciami zarezerwujemy termin wizyty u doradcy klienta indywidualnego i doradcy biznesowego, a także spotkanie w języku migowym.

Akt sporej odwagi

– Nawiązanie współpracy z twórcami aplikacji, która wcześniej była wykorzystywana do umawiania wizyt w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych to był akt sporej odwagi. Opłaciło się, o czym świadczą ciepłe reakcje użytkowników i przykłady innych banków, które podążają naszym śladem. Jako pionierzy mieliśmy najwięcej czasu na sprawdzenie funkcjonalności Booksy w praktyce, dlatego teraz z pełnym przekonaniem wdrażamy nowe możliwości na dużo większą skalę – mówi Przemysław Furlepa, wiceprezes Banku BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej.

Odsłuchaj podcastu Fintek.pl z Przemysławem Furlepą o współpracy z Booksy.

W aplikacji Booksy każdy – nie tylko obecni klienci – może umówić wizytę w dowolnej placówce Banku BNP Paribas. Jednym kliknięciem wybieramy oddział, a kolejnym – datę i termin spotkania. Następny krok to wybór tematu spotkania z dostępnej listy. To wszystko trwa mniej niż minutę. Po umówieniu spotkania, użytkownik otrzymuje potwierdzenie mailem, a w przeddzień  – przypomnienie.

– Nasza dotychczasowa współpraca z bankiem układała się bardzo dobrze, stąd zapadła decyzja o jej rozszerzeniu na sieć placówek w całej Polsce oraz dodanie nowych usług. Szczególnie cieszy nas otwarcie rozwiązania na klientów indywidualnych. Mamy zasadę, że każdy nowy klient biznesowy przechodzi obowiązkowe wprowadzenie do pracy z narzędziem. Jak widać te kroki działają i ułatwiają zapoznanie się z korzyściami płynącymi z wykorzystywania Booksy w biznesie. W końcu Booksy powstało, by zdjąć małym i dużym biznesom z głowy problem pracochłonnego umawiania wizyt i cieszymy się, że coraz więcej przedsiębiorców to zauważa. To z kolei wpływa na bardzo wysoki odsetek osób polecających naszą platformę (NPS), z którego jesteśmy wyjątkowo dumni – mówi Łukasz Szymak, Country Manager w Booksy.

Rezerwacja spotkania jest możliwa maksymalnie tydzień i minimalnie 24 godziny przed wybranym terminem. Zmiany można dokonać nie później niż pół godziny przed umówionym spotkaniem.

Booksy i usługi finansowe

Za pomocą Booksy można umówić spotkanie także w Alior Banku, ANG Spółdzielni, Open Finance i Credit Agricole. Wydawało się, że Booksy nie przetrwa pandemii, gdy w okresie lockdownu doszło do zamrożenia branży beauty. Okazało się, że nieprzewidziane okoliczności sprzyjają nowym pomysłom – wejście do sektora finansowego to jeden z przykładów takich działań. Niedawno Booksy przejął swojego konkurenta firmę goPanache – wiele wskazuje na to, że firma założona przez Stefana Batorego niebawem uzyska status jednorożca, czyli spółki wycenianej na ponad 1 mld USD.

/LP