Technologia ta dostarcza precyzyjną lokalizację wewnątrz budynków oraz pozwala na analizę ruchu pieszych. Dzięki analityce zebranych danych, administratorzy obiektów mogą lepiej poznać swoich klientów i świadomie zarządzać przestrzenią.

Czytaj także: Polska Dolina Krzemowa – czy możemy stać się centrum innowacji w Europie Środkowo-Wschodniej?

Cenne (i niedostępne) informacje o ruchu wewnątrz budynków

Nawigacja wewnątrz budynków nie była dotychczas dostępna, nie zbierano więc danych na temat obecności i ruchu pieszych we wnętrzach. Ograniczony dostęp do informacji na temat przyzwyczajeń i zachowań klientów utrudniał zarządcom nieruchomości dostosowywanie się do ich potrzeb i aktywności.

Indoorway – inteligentne narzędzie ​służące prostej i intuicyjnej digitalizacji zadaszonych obiektów​ – pozwala zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający obcują z przestrzenią i innymi osobami. W​ połączeniu z danymi płynącymi z systemu automatycznego sterowania budynkiem (BMS), Firma tworzy niezawodne narzędzie do optymalizacji zużycia energii.​ Pomaga więc zoptymalizować system zarządzania nieruchomością, a także podnieść jej standard i wartość.

Czytaj także: Okno, telewizor i tablet w jednym? Drutex pokazał swój projekt

Technologia w służbie administratorom budynków

Indoorway_inforgrafika

Indoorway dostarcza użytkownikom cyfrową nawigację po obiekcie, umożliwia zaprojektowanie usług opartych o dokładną lokalizację, a także oferuje zarządcom dostęp do danych na temat ruchu osób w ich budynku. Firma ma za sobą pilotażowe wdrożenie w fabryce Electrolux, gdzie dostarcza narzędzia do zbierania i analizy danych o ruchu pieszym wewnątrz gmachu oraz pomaga optymalizować procesy produkcji.

Jednak rozwiązanie to może być używany w różnego rodzaju obiektach – nie tylko przemysłowych. W centrach handlowych system będzie nawigował gości do konkretnych sklepów czy miejsc na parkingu, a zbliżenie się do określonego punktu może spowodować np. wysłanie spersonalizowanej oferty handlowej. Indoorway może również posłużyć jako cyfrowy asystent na dworcach i lotniskach, w biurach, muzeach, hotelach czy innych przestrzeniach publicznych.

– Mimo rosnącej popularności trendu smart building na rynku nieruchomości, w dużych obiektach handlowych i publicznych nadal sięga się po mało skuteczne metody komunikacji z odbiorcą, takie jak info kioski, stojaki czy banery reklamowe. Nasze rozwiązanie pozwala na zdigitalizowanie obiektu, wejście w interakcję z jej użytkownikami i zwiększanie ich zaangażowania. Jednocześnie zarządcy mogą analizować, co aktualnie dzieje się w ich przestrzeni. Indoorway uwalnia cenne biznesowe dane, by ułatwić im podejmowanie decyzji oraz zwiększyć komfort i efektywność przestrzeni fizycznej. Misją Indoorway jest tworzenie nowoczesnych i responsywnych budynków na miarę cyfrowej ery – ​ mówi Grzegorz Koblański, CEO Indoorway.

Czytaj także: Komputery mogą zastąpić nasze zmysły

Łatwość wdrożenia i precyzja

Narzędzie można pobrać i wypróbować bezpłatnie. W przeciwieństwie do innych dostępnych na rynku metod nawigacji wewnątrz budynków Indoorway jest łatwy w implementacji. Może zostać zintegrowany z już istniejącą lub dopiero powstającą aplikacją mobilną, a wdrożenie technologii jest szybkie i niedrogie. Digitalizacja przestrzeni o powierzchni 2000 m² zajmuje ok. 4 godziny.

Firma zbiera informacje z wielu czujników i dzięki technologii ​sensor-fusion umożliwia nawigację z dokładnością do 1-2 metrów. Oprócz możliwości tworzenia precyzyjnych interaktywnych map, Indoorway opracował też intuicyjny panel analityczny. Ponadto twórcy przygotowali ​cztery darmowe aplikacje rozpowszechniane na zasadach ​open source, które każdy może wdrożyć w swojej przestrzeni bez dodatkowego wsparcia programistycznego​. Pomogą one m.in. zgłosić usterkę czy znaleźć współpracowników w budynku​.