Użytkownicy aplikacji Carrefour we Francji mogą ją połączyć z Google Assistant. W efekcie klienci mają możliwość głosowego dodawania produktów do listy zakupów. Wystarczy wypowiedzieć nazwę produktu – np. mleko, lub produktu określonej marki. Rozwiązanie naturalnie dotyczy zakupów dokonywanych w sklepie internetowym.

Reuters podaje, że Carrefour planuje przeznaczyć na transformacje cyfrową ponad 2,8 mld euro. Celem jest zwiększenie sprzedaży żywności via ecommerce do 4,2 mld euro, czyli blisko 4-krotnie.

Koronawirus przyśpiesza e-handel

Pandemia SARS-CoV-2 wpłynęła na zachowania konsumentów, którzy coraz częściej decydują się na zakupy żywności przez internet. Jednak sam rozwój segmentu handlu żywnością w ecommerce widoczny jest od lat – pandemia jedynie przyśpiesza transformację. Czy ten trend się utrzyma – to już kwestia dyskusyjna, aczkolwiek nie da się uciec od zmian w świecie, gdy wszystko przechodzi do online’u.

Przypomnijmy tylko, że w październiku 2019 roku popularne w Polsce Firsco również wdrożyło możliwość głosowego zamawiania produktów za pośrednictwem Google Assistant.

/LP