Carrefour uruchomił e-grocery w Katowicach

Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Technologie
Opublikowano: 26 lutego 2019 Aktualizacja: 2 maja 2019

Wartość rynku zakupów spożywczych online wynosi ok. 1% wartości całej sprzedaży detalicznej. Nikt rozsądny nie ma wątpliwości, że to się szybko zmieni. Popularność zakupów spożywczych online rośnie w tempie ok. 20% rocznie. 

Carrefour wystartował ze sklepem online typu e-grocery jesienią 2016 roku w Warszawie. Od dzisiaj mieszkańcy Katowic mogą robić zakupy spożywcze w Carrefour przez Internet. W stolicy Śląska Carrefour uruchomił sklep online z ofertą ponad 20 tys. produktów, w tym świeże warzywa, owoce i mięso, produkty ekologiczne i diabetyków.

Na razie sklep w Katowicach umożliwia składanie zamówień Śródmieścia i okolic. Carrefour zarzeka, że rozszerzenie na kolejne dzielnice to kwestia tygodni. Obsługiwane adresy można sprawdzić na stronie internetowej sklepu. Dostępna jest również opcja odbioru osobistego.

Rośnie popyt, pojawiają się nowe usługi

Sklepy spożywcze rozwijają swoją ofertę online np. Tesco, czy Frisco, które niedawno uruchomiło także Coolomaty, czyli takie „pocztomaty”, ale na zakupy spożywcze. Największą bolączką w zakupach spożywczych online jest rezerwacja terminów dostawy – usługa jest tak popularna, że trzeba je rezerwować z wyprzedzeniem. W zasadzie nie ma możliwości złożenia zamówienia licząc na to, że zakupy będą w domu za dwie godziny – klient musi planować wcześniej. Pojawia się także coraz więcej rozwiązań sklepów bez kas lub zakupów przy użyciu technologii skanuj i kupuj.

Ale pojawiają się także firmy wyspecjalizowane w robieniu zakupów w supermarketach, które nie mają w swojej ofercie możliwości złożenia zamówienia przez Internet i dowozu do domu np. Szopi.pl, które umożliwia zrobienie zakupów online w Lidlu lub Biedronce. Z mojego doświadczenia wynika, że spokojnie można złożyć zamówienie po południu i już wieczorem zakupy są w lodówce.

Ciekawy pomysłem jest także „uberyzacja zakupów”. Polega to na tym, że osoba wybierająca się na zakupy robi je dla siebie, ale także za kogoś, kto wcześniej przygotował odpowiednią listę. Następnie odbiera je w umówionym miejscu. Jest to tzw. Social shopping – w Polsce taką usługę oferuje Carrefour w ramach programu „SąSiatki” (gra słów: od sąsiadek).

Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

carrefour-uruchomil-e-grocery-w-katowicach