Kolejny bank wdraża darmowe pogotowie do spraw cyberbezpieczeństwa

Fintek
Fintek
#Cyberbezpieczeństwo#Santander
Opublikowano: 27 listopada 2019, 11:05 Aktualizacja: 27 listopada 2019, 11:31

Klienci Santander Bank Polska mogą już bezpłatnie korzystać z usługi CyberRescue, która zapewnia bieżące wsparcie ekspertów dotyczące bezpieczeństwa w Internecie. W sytuacji zagrożenia klienci mogą skontaktować się z ekspertami CyberRescue 24 godziny na dobę, poprzez Messengera, wiadomość mailową, rozmowę telefoniczną oraz smsa.

Do tej pory z takiego darmowego pogotowia do spraw cyberbezpieczeństwa mogli korzystać klienci mBanku. W CyberRescue zainwestował także mAccelerator, czyli fundusz venture capital należący do mBanku.

CyberRescue w Santander Bank Polska

Nowa usługa jest dostępna dla klientów bankowości osobistej, czyli klientów Santander Select. Zapewnia dodatkową ochronę w Internecie, dostarczając wsparcie ekspertów w sytuacjach wyłudzenia kredytu, przejęcia konta w serwisach społecznościowych, włamania na skrzynkę e-mail, kradzieży tożsamości w Internecie, kradzieży środków znajdujących się w wirtualnym portfelu – na koncie założonym w instytucji zajmującej się płatnościami online – czytamy w komunikacie.

Aby zapewnić sobie pomoc CyberRescue, klienci Santander Select powinni wypełnić wniosek, który można znaleźć na stronie: https://www.santander.pl/select/cyberrescue. Włączenie usługi zostanie potwierdzone wiadomościami sms i e-mail. Od tego momentu w sytuacji zagrożenia mogą skontaktować się z ekspertami CyberRescue 24 godziny na dobę – poprzez Messengera, wiadomość mailową, rozmowę telefoniczną oraz smsa.

Wśród działań obejmowanych przez CyberRescue jest na przykład sprawdzanie prawdziwości podejrzanych e-maili i ich pochodzenia oraz podpowiadanie, jak rozpoznać te niebezpieczne. Eksperci wspierają też m.in. w sytuacji włamania na konto w social mediach – pomagając odzyskać dostęp do konta, sprawdzić skalę szkód i zabezpieczyć konto na przyszłość, czy w sytuacji utraty telefonu z prywatnymi danymi – tu opieka obejmuje pomoc w zdalnym zablokowaniu telefonu oraz karty SIM, wykasowaniu danych, umieszczeniu ostrzeżenia, że sprzęt został skradziony oraz przygotowaniu wniosku na policję.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

cyberrescue-santander-bank-polska-mbank-cyberbezpieczenstwo