Do tej pory z takiego darmowego pogotowia do spraw cyberbezpieczeństwa mogli korzystać klienci mBanku. W CyberRescue zainwestował także mAccelerator, czyli fundusz venture capital należący do mBanku.

CyberRescue w Santander Bank Polska

Nowa usługa jest dostępna dla klientów bankowości osobistej, czyli klientów Santander Select. Zapewnia dodatkową ochronę w Internecie, dostarczając wsparcie ekspertów w sytuacjach wyłudzenia kredytu, przejęcia konta w serwisach społecznościowych, włamania na skrzynkę e-mail, kradzieży tożsamości w Internecie, kradzieży środków znajdujących się w wirtualnym portfelu – na koncie założonym w instytucji zajmującej się płatnościami online – czytamy w komunikacie.

Aby zapewnić sobie pomoc CyberRescue, klienci Santander Select powinni wypełnić wniosek, który można znaleźć na stronie: https://www.santander.pl/select/cyberrescue. Włączenie usługi zostanie potwierdzone wiadomościami sms i e-mail. Od tego momentu w sytuacji zagrożenia mogą skontaktować się z ekspertami CyberRescue 24 godziny na dobę – poprzez Messengera, wiadomość mailową, rozmowę telefoniczną oraz smsa.

Wśród działań obejmowanych przez CyberRescue jest na przykład sprawdzanie prawdziwości podejrzanych e-maili i ich pochodzenia oraz podpowiadanie, jak rozpoznać te niebezpieczne. Eksperci wspierają też m.in. w sytuacji włamania na konto w social mediach – pomagając odzyskać dostęp do konta, sprawdzić skalę szkód i zabezpieczyć konto na przyszłość, czy w sytuacji utraty telefonu z prywatnymi danymi – tu opieka obejmuje pomoc w zdalnym zablokowaniu telefonu oraz karty SIM, wykasowaniu danych, umieszczeniu ostrzeżenia, że sprzęt został skradziony oraz przygotowaniu wniosku na policję.